اشتیاق مردم تونس برای حفظ قرآن
کد خبر: 3803843
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

اشتیاق مردم تونس برای حفظ قرآن

گروه بین‌الملل - اکرم بن زکریا البقلوطی، نماینده تونس در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، جلسات قرآنی مساجد را از ارکان مهم آموزش قرآن در این کشور دانست و گفت: اشتیاق مردم تونس برای حفظ قرآن بی‌نظیر است.

أکرم بن زکریا البقلوطی، حافظ کل قرآن و نماینده تونس در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بود که در رشته حفظ کل حائز رتبه پنجم شد.
وی در گفت‌وگو با ایکنا به شیوه برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: برپایی مرحله مقدماتی مسابقات به صورت اینترنتی وغیرحضوری و اجرای مرحله نیمه‌نهایی در هتل سبب شد که فقط افراد دارای سطح بالا به مرحله نهایی این رقابت‌ها در سالن مسابقات راه پیدا کنند و مرحله نهایی رقابت‌ها از سطح کیفی خوبی برخوردار باشد.
وی افزود: گاهی در مسابقات برخی کشورها شرکت‌کنندگانی را می‌بینم که در سطح مسابقات بین‌المللی نیستند و حضور آن‌ها فقط موجب تنزل سطح مسابقات می‌شود.
 
حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کرده است؟ گفت: تاکنون در 6 یا 7 مسابقه بین‌المللی قرآن از جمله در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در عربستان، بحرین و موریتانی نماینده کشور تونس بوده‌ام.
ادیت شده؛ اشتیاق مردم تونس برای حفظ قرآن بی‌نظیر است
اکرم البقلوطی در مقایسه مسابقات ایران با سایر مسابقاتی که تاکنون شرکت کرده است، اظهار کرد: مسابقات در رشته حفظ قرآن در همه کشورها تقریباً سطح مشابهی دارند؛ با این تفاوت که در سایر کشورها جوایز بسیار ارزنده‌ای به متسابقان اهدا می‌شود و به نظر من ارزش جوایز فقط تفاوت میان مسابقات حفظ قرآن در کشورهای اسلامی است.
 
آموزش قرآن در تونس
 
حافظ تونسی کل قرآن درباره شیوه آموزش قرآن در کشورش و اینکه چگونه حافظ کل قرآن شده، گفت: قرآن را در جلسات آموزش حفظ قرآنی، که معمولاً در مساجد و مراکز قرآنی برگزار می‌شود، حفظ کردم.
 
وی با اشاره به اینکه جلسات قرآنی در تونس با عنوان «الحلقات القرآنية» در مساجد برگزار می‌شود، گفت: افراد به صورت داوطلبانه در این جلسات شرکت می‌کنند و قرآن را فرامی‌گیرند. افرادی که قرآن را حفظ می‌کنند و محفوظات خود را نزد یک «استاد» قرائت می‌کنند، می‌توانند از او تأییدیه یا مدرک حفظ بگیرند. در واقع در جلسات قرآنی به شرکت‌کنندگان مدرک داده نمی‌شود و افرادی که نیازمند مدرک‌اند می‌توانند در خارج از آن جلسات اقدام کنند.
 
اشتیاق برای حفظ قرآن

أکرم البقلوطی درباره استقبال از حفظ قرآن در تونس گفت: مردم تونس علاقه زیادی به حفظ قرآن دارند و فراتر از تصورتان از دوره‌های آموزش حفظ قرآن استقبال می‌کنند. برای مثال من در شهر کوچکی در شمال تونس زندگی می‌کنم و حداقل دو هفته یک بار فارغ‌التحصیلی یک حافظ کل را جشن می‌گیریم.

یادآور می‌شود أکرم بن زکریا البلقوطی 24 ساله و دانشجوی رشته مهندسی دانشگاه تونس است که به‌ عنوان نماینده کشورش در رشته حفظ کل سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی ایران در تهران حضور داشت و توانست حائز رتبه پنجم این رشته شود.
 
آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش‌های مختلف آقایان، بانوان، روشندلان و دانش‌آموزان، 25 فروردین‌ماه  در مصلای امام خمینی(ره) در تهران برگزار شد. محمدجواد مرادی از ایران رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن بزرگسالان را کسب کرد.
 
گفت‌وگو از سیدیاسر موسوی
 
انتهای پیام
captcha