وزیر خارجه سوئد: از به رسمیت شناختن فلسطین افتخار می‌کنم
کد خبر: 3807549
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

وزیر خارجه سوئد: از به رسمیت شناختن فلسطین افتخار می‌کنم

گروه بین‌الملل - وزیر خارجه سوئد گفت که به اقدام این کشور در به رسمیت شناختن فلسطین در سال 2014 و حمایت از آن افتخار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی‌شفق؛ «مارگوت والستروم»، وزیر امور خارجه سوئد، دیروز در گفت‌وگو با رسانه‌ دولتی «اس‌وی‌تی» (SVT) با رد انتقادهای اسرائیل، گفت: افتخار می‌کنم که دولت سوئد در سال 2014 فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخت.

وی در ادامه گفت: پس از آن بسیاری از کشورها از این اقدام سوئد پیروی کردند و فلسطین را یه رسمیت شناختند. همین مسئله نشان می‌دهد که این تصمیم را در زمان درستی گرفتیم و همچنان به حمایت از فلسطین ادامه خواهیم داد.

والستروم درباره انتقادات اسرائیل از سیاست‌های سوئد درباره فلسطین، اظهار کرد: گفت‌وگو برای حل اختلافات با اسرائیل و سوئد ادامه خواهد یافت.

روابط اسرائیل و سوئد در سال 2014، زمانی که سوئد به عنوان اولین کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت شناخت، دچار تنش شد و در سال 2015  والستروم سفر رسمی‌اش را به تل‌آویو لغو کرد.

یادآور می‌شود از میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا سوئد نخستین کشوری است که فلسطین را به عنوان کشوری مستقل در سال ۲۰۱۴ به رسمیت شناخت و پس از آن کشورهای اروپایی دیگری نیز اقدام مشابهی انجام دادند. جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، بلغارستان، رومانی، مالت و قبرس نیز پیش از عضویت در این اتحادیه، فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت شناخته بودند.

انتهای پیام

captcha