نظارت دولت سریلانکا بر خطبه‌های نماز جمعه
کد خبر: 3810457
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

نظارت دولت سریلانکا بر خطبه‌های نماز جمعه

گروه بین‌الملل ـ دولت سریلانکا پس از حملات تروریستی اخیر در این کشور که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت، خطبه‌های نماز جمعه مساجد را نظارت و کنترل می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ دولت سریلانکا به بهانه مبارزه با تروریسم در نظر دارد که بر مساجد این کشور کنترل و نظارت کند.
 
در همین راستا، دولت سریلانکا از مسئولان مساجد خواست تا یک نسخه از متن سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه را به مقامات این کشور تحویل دهند.
 
وزارت امور دینی سریلانکا نیز به همه مساجد این کشور ابلاغ کرد که نسخه‌ای از متن سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه را تحویل دهند.
 
از زمان حملات تروریستی در سریلانکا، وضعیت فوق‌العاده در این کشور اعلام شده است و در همین راستا، نیروهای امنیتی سلسله حملاتی در این کشور انجام داده‌اند که در نتیجه آن شماری کشته شده‌اند. پلیس اعلام کرده که 56 مظنون در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

همچنین مقامات این کشور اقدامات ضد اسلامی از جمله ممنوعیت نقاب و اخراج 200 مبلغ اسلامی از کشورهای خارجی را انجام داده‌اند.
 
اول اردیبهشت‌ سال جاری همزمان با یکشنبه عید پاک مسیحیان، چهار کلیسا و سه هتل در شهرهای مختلف سریلانکا هدف حملات تروریستی قرار گرفت که در نتیجه این حملات 250 نفر کشته و 500 نفر زخمی شدند.

براساس آمارهای رسمی در سال 2012، جمعیت سریلانکا 21 میلیون نفر است که 10 درصد از این جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند، درحالی که مسلمانان این کشور معتقدند که تعداد آنها بیش از آمارهای اعلام‌شده است. بیشتر مسلمانان در شرق و مرکز سریلانکا زندگی می‌کنند. مسلمانان این کشور توانسته‌اند در عرصه سیاسی از جمله پارلمان و وزارتخانه مشارکت کنند، به طوری که شورای اسلامی سریلانکا شامل نمایندگان جامعه مدنی را تشکیل دهند.
انتهای پیام
captcha