حکایت پیرمردی که 65 سال در مسجدالاقصی قرآن تلاوت می‌کند
کد خبر: 3810750
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

حکایت پیرمردی که 65 سال در مسجدالاقصی قرآن تلاوت می‌کند

گروه بین‌الملل ـ شیخ عطا الله، پیرمرد 92 ساله فلسطینی، 65 سال از عمر خود را به تلاوت قرآن در مسجدالاقصی گذرانده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الرسالة نت»؛ با وجود نوسان شرایط سیاسی و یورش‌های مکرر تندروها به مسجدالاقصی، شیخ داود عطا الله 65 سال است که در مسجدالاقصی به قرائت قرآن می‌پردازد.

وی به خاطر می‌آورد که قاریانی از کشورهای مختلف عربی در ماه رمضان برای ترتیل قرآن به مسجدالاقصی می‌آمدند و وی آنها را در این سفر همراهی می‌کرد.

شیخ داود عطاالله در سال 1927 در روستای «سلوان» در بخش قدیمی قدس به دنیا آمد و حفظ و ترتیل قرآن را در سن کودکی و در زادگاهش فراگرفت و پس از آن برای فراگیری علوم و تلاوت قرآن به شهرهای الخلیل، رام‌الله و نابلس در کرانه باختری رفت و چندین بار نیز برای تکمیل مسیر قرآنی خود به مصر رفت.

داوود عطالله پس از بازگشت از مصر، سرشار از پویایی و عشق به قرآن بود و از سوی اداره اوقاف قدس به‌عنوان قاری رسمی مسجدالاقصی انتخاب شد.

وی در این باره می‌گوید: «شیخ مصطفی اسماعیل و منصور الدمنهوری(از قاریان برجسته مصر) هنگامی که در ماه رمضان به مسجدالاقصی می‌آمدند، یک ماه کامل در این مسجد قرآن قرائت می‌کردند و من آنها را همراهی می‌کردم».

این پیرمرد فلسطینی با وجود اینکه اکنون بازنشسته و کهنسال است، همچنان در صحن‌های مسجدالاقصی، مصلی مسجد قبة الصخرة و مصلای قبلی قرآن تلاوت می‌کند و نمازگزاران برای گوش دادن به تلاوت وی قبل از نمازهای یومیه، اطراف او گرد می‌آیند و در ماه رمضان تلاوت‌های وی از بلندگو پخش می‌شود.

انتهای پیام

captcha