حلقه‌های قرآنی قدس؛ گامی مهم در تحکیم هویت اسلامی
کد خبر: 4163933
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

حلقه‌های قرآنی قدس؛ گامی مهم در تحکیم هویت اسلامی

برپایی حلقه‌های قرآنی در قدس یکی از مهم‌ترین طرح‌ها به منظور تداوم حضور در مسجدالاقصی و تحکیم هویت اسلامی ساکنان بیت‌المقدس محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین نیوز، اهالی قدس طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را  به‌منظور تداوم حضور در مسجدالاقصی و قدس شریف به اجرا گذاشته‌اند. این اقدامات به منظور مقابله با طرح‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست انجام می‌شود که درصدد تحمیل وضعیت جدید بر قدس و مسجدالاقصی  و یهودی‌سازی آن هستند؛ اقدامی که هویت اسلامی کهن این شهر و مکان مقدس را خدشه‌دار می‌سازد.

حلقه‌ها و محافل قرآنی اهالی قدس شریف یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که مردم بیت‌المقدس برای حمایت از مقدسات و سرزمین خود و مقابله با جاه‌طلبی‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست از آن بهره می‌برند.  

عبدالرحمن بکیرات، مدیر مرکز قرآن زید بن ثابت می‌گوید: آنچه که برای  این ملت عزت می‌آورد، کتاب خداست، ازاین‌روست که ما در حال پرورش نسلی قرآنی هستیم.

وی تأکید کرد: مسجدالاقصی سزاوار هرگونه فداکاری از سوی ما است و ازاین‌رو ما همیشه مشتاق حضور در آن و آباد ساختن آن هستیم.

بکیرات افزود: دشمنان به دنبال گمراه ساختن فرزندان ما و غرق ساختن آنها در اموری هستند که نفعی ندارد، لذا با چالش‌هایی بزرگ روبرو هستیم، اما ما به این نسل خوش‌بینیم.   

وی اشاره کرد: طرح اردوهای قرآنی در مسجدالاقصی اهمیت زیادی در حفظ هویت اسلامی آن داشته و موجب افزایش تعلق خاطر کودکان به این مسجد مقدس می‌شود.

طی ماه‌های گذشته، نهادهای مختلف در قدس شریف طرح‌های عمرانی مختلفی را برای توسعه شهر قدیم قدس و همچنین مرمت و بازسازی مسجدالاقصی در دستور کار قرار داده‌اند.

هدف از انجام این طرح‌ها بهبود وضعیت ساکنان قدس و افزایش حضور آنها در مسجدالاقصی است. در این میان حلقه‌های حفظ قرآن را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های چنین طرح‌هایی توصیف کرد.

علاوه بر این برنامه‌های مختلفی نیز در راستای حمایت از دانش‌آموزان، مدارس و معلمان قدس اجرا شده تا از این راه با فشارهای اشغالگران بر نهادهای آموزشی قدس مقابله شود.  

انتهای پیام
captcha