سومین مسابقات قرآن دمشق برگزار شد
کد خبر: 3810862
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

سومین مسابقات قرآن دمشق برگزار شد

گروه بین‌الملل ـ مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم رایزنی فرهنگی ایران در سوریه در دو رشته حفظ کامل و تجوید و تلاوت در دوره جدید، برای سومین سال با همکاری وزارت اوقاف سوریه در مسجد «یلبغا» در دمشق برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ برای انجام این مسابقه دو کمیته داوری با همکاری وزارت اوقاف سوریه تشکیل شد و حمید غلامی، داور و قاری قرآن اعزامی از اداره کل بین‌المللی تبلیغ در کمیته داوری تجوید و تلاوت قرآن در کنار داوران سوری در ارزیابی شرکت‌کنندگان همکاری کرد.

در این مراسم ابوالفضل صالحی نیا، رایزن فرهنگی کشورمان در دمشق طی سخنانی اظهار کرد: رایزنی فرهنگی ایران افتخار می‌کند برای سومین سال پیاپی و پس از چند سال توقف، این مسابقه قرآنی را با همکاری وزارت اوقاف برگزار می‌کند . این مسابقه سابقه‌ای تقریباً 30 ساله دارد و امیدواریم در دوره جدید پس از توقف چندساله، دوباره رونق و شکوه سابق را بازیابد .

 رایزن فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های گسترده ایران برای گسترش و ترویج قرآن و علوم و فنون قرآنی و حمایت‌هایی که از فعالان قرآنی صورت می‌گیرد، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران و نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را به عنوان نمونه برشمرد .

سپس رفعت علی دیب، مشاور قرآنی وزیر اوقاف سوریه و رئیس کمیته داوری تلاوت و تجوید قرآن در این مسابقات سخنرانی کرد و با اشاره آیه « انا نحن نزّلنا الذکر و انّا له لحافظون»، مروری بر اهتمام مسلمانان از صدر اسلام و در طول تاریخ تاکنون به حفظ قرآن کریم و پیدایش مدارس قرائت‌های گوناگون قرآن داشت.

وی افزود: در همین راستا امام خمینی بر اهتمام به قرآن کریم تأکید ویژه‌ای داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست ترویج قرآن در ایران با برنامه ریزی در دستور کار قرار گرفت و پس از ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی طرح ده میلیون حافظ را اعلام کردند که موجب توسعه فعالیت‌های قرآنی شد.

رفعت اشاره‌ای هم به مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران داشت و تأکید کرد این مسابقه در سطح کمی و کیفی بسیار بالایی برگزار می شود .

وی برگزاری مسایقه حفظ و تلاوت قرآن کریم در دمشق از سوی رایزنی فرهنگی را در راستای سیاست‌های قرآنی جمهوری اسلامی و اقدامی ارزشمند برشمرد .

مراسم اختتامیه مسابقات و اعلام نتایج و توزیع جوایز برندگان دیروز شنبه 21 اردیبهشت 1398 پس از نماز ظهر با حضور مقامات وزارت اوقاف سوریه، رایزن فرهنگی ایران در دمشق، داوران و شرکت‌کنندگان در مسابقات در مسجد یلبغا برگزار شد .

در پایان جوایر نفرات اول تا سوم دو بخش حفظ کامل و تجوید و تلاوت به آنان اهدا شد.

انتهای پیام

captcha