اعلام نتایج انتخابات ۲۰۱۹ هند/ افزایش نمایندگان مسلمان
کد خبر: 3814440
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

اعلام نتایج انتخابات ۲۰۱۹ هند/ افزایش نمایندگان مسلمان

گروه بین‌الملل ــ با اعلام نتایج انتخابات 2019 هند، نخست‌وزیر کنونی این کشور توانست پیروز این همه‌پرسی شود؛ نکته جالبی که در این رویداد به چشم می‌خورد افزایش تعداد نمایندگان مسلمان پیروز است.

به گزارش ایکنا از هند؛ حزب نارندرا مودی، نخست‌وزیر کنونی هند،  بار دیگر توانست پس از انتخابات 2014، امسال نیز به قدرت دست یابد؛ حزب بهاراتیا جاناتا (حزب مردم هند که ملی‌گرا و سیاسی است و مودی نماینده این حزب در انتخابات بود) توانست 303 کرسی مجلس را به خود اختصاص دهد و گروه‌های مخالف دولت بار دیگر نتوانستند پیروز انتخابات شوند.

در این دوره از انتخابات هند، نمایندگان مسلمان بیش از پیش به چشم می‌خورند، به طوری که 27 نماینده مسلمان در این رویداد به پیروزی دست یافته‌اند، در حالی که در سال 2014 فقط 20 نماینده مسلمان به پارلمان هند راه پیدا کرده بودند.

اسدالدین اویسی از حیدرآباد که رئیس حزب اتحادالمسلمین است توانست با اکثریت آرا به پیروزی دست یابد و ریاست مجلس را از آن خود کند. پیروزی امتیاز سیدجلیل از مهاراشترا با اکثریت آراء نیز حائز اهمیت بود؛ چرا که بعد از 40 سال مسلمانان این شهر توانستند به کرسی شهر اورنگ‌آباد (شهری در استان مهاراشترا هند) دست پیدا کنند.

در این راستا از استان‌های اوتارپرادش (استانی در بخش شمال شرقی هند)، بیهار، جامو و کشمیر، کرالا، پنجاب، بنگال غرب و تامیل نادو نمایندگانی به مجلس راه یافتند.

اعظم‌خان، شفیق الرحمان، افضل انصاری، بدرالدین از جمله کسانی هستند که در انتخابات پیروز شدند. همچنین محبوب علی، محمد جاوید، فاروق عبدالله،‌ حسن مسعودی، محمد اکبرلون، ای‌ایم عارف و محمد بشیر، محمد صادق و محمد فیصل، نصرت جهان، خلیل الرحمان، ابوطاهر خان، ساجده احمد، آفرین علی و کی نواس‌کانی برخی از نمایندگان پیروز در این دوره از انتخابات بودند.

اعلام نتایج انتخابات ۲۰۱۹ هند/ افزایش نمایندگان مسلمان

اسدالدین اویسی و اعظم خان

اسدالدین اویسی، اعظم خان، شفیق الرحمن برق، بدرالدین اجمل، ابوهاشم خان چودھری، عبدالخالق، کنوردانش علی، امتیاز جلیل، ایس تی حسن، افضال انصاری، فضل الرحمن، چودھری محبوب، علی قیصر، نصرت جهاں، اپروپا پودرآفرین، پی کی کنهالیکتی از دیگر نمایندگان راه‌یافته هستند.

اعلام نتایج انتخابات ۲۰۱۹ هند/ افزایش نمایندگان مسلمان

فاروق عبدالله

یادآور می‌شود در آخرین مرحله انتخابات پارلمانی هند ۹۱۸ نامزد انتخابات به رقابت پرداختند؛ همچنین در پنجمین مرحله از انتخابات پارلمانی هند که بزرگترین انتخابات تاریخ در پرجمعیت‌ترین دموکراسی جهان نام گرفته است و در روز 29 اردیبهشت (19 می) پیش به کار خود پایان داد،‌ ۶۷۴ نفر با هم رقابت کردند.

انتهای پیام

captcha