بیانیه جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به نشست مکه
کد خبر: 3815698
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

بیانیه جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به نشست مکه

گروه بین‌الملل ــ جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای شرکت‌کنندگان در نشست مکه را به اجتناب از درگیری‌ها و تلاش برای ثبات منطقه دعوت کرد.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المنار؛ جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای خطاب به همه رهبران، رؤسا و مسئولین شرکت‌کننده در نشست‌های سه‌گانه مکه با بیان اینکه ملت عربی و اسلامی هرگز بر افزایش درگیری‌ها و شروع جنگ‌ها تأکید نمی‌کنند، نوشت: ملت شما طعم انواع ضعف و عقب‌ماندگی و ویرانی را به دلیل جنگ‌ها و اختلافات و درگیری‌ها چشیده‌اند و منطقه عربی و اسلامی ما جنگ‌ها و کشتارهای زیادی را به خود دیده و بسیاری از ثروت‌هایش را از دست داده و هویتش نابود شده و به منطقه درگیری‌ها و مشکلات و بحران‌ها تبدیل شده است.

این جمعیت همچنین تأکید کرد: ملت ما امروز آگاه‌تر و پخته‌تر از گذشته هستند و می‌دانند که تمام درگیری‌ها ساختگی و به نفع دشمن است و دشمن برای امنیت آینده ملتش تلاش می‌کند، این در حالی است که ملت ما از گرسنگی، بدبختی، ویرانی و جنگ به دلیل سیاست‌های دولت‌های ما در عذابند.

جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به بحران کنونی بحرین که این کشور را قرن‌ها به عقب رانده است، تصریح کرد: آشتی شما با ملتتان و دولت‌های مختلف می‌تواند همه این بحران‌های موجود در منطقه را به فرصت‌های بزرگی تبدیل کند.

یادآور می‌شود، بنا به اعلام وزارت خارجه عربستان، پادشاه این کشور از سران دولت‌های عربی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرده تا 9 خردادماه جاری در نشستی به منظور بررسی اقدامات اخیر علیه تأسیسات نفتی عربستان حاضر شوند.

انتهای پیام

captcha