دستبرد نظامیان سودان به صندوق ملی لوازم پزشکی
کد خبر: 3818101
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

دستبرد نظامیان سودان به صندوق ملی لوازم پزشکی

گروه بین‌الملل ـ نیروهای شورای نظامی سودان، صندوق ملی لوازم پزشکی را که تغذیه‌کننده بیمارستان‌ها و داروخانه‌های این کشور بود، مورد دستبرد قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ اتحادیه پزشکان و داروسازان سودان با صدور دو بیانیه جداگانه اعلام کردند: نیروهای شورای نظامی این کشور به صندوق ملی لوازم پزشکی که تغذیه‌کننده بیمارستان‌ها و داروخانه‌های سودان به‌ویژه داروهای بیماران مزمن بود، یورش بردند.

در این دو بیانیه با اشاره به این که شورای نظامی مانع از رسیدن داور به بیماران شده و تعدادی از بیمارستان‌ها را بسته است، از سازمان‌های بین‌المللی خواسته‌شده که هرچه سریع‌تر در این زمینه دخالت کنند.
 
کشته‌شدن چهار تظاهرکننده

شهرها و مناطق مختلف سودان دیروز به دعوت انجمن مشاغل سودان شاهد نافرمانی مدنی بود که در نخستین روز این نافرمانی، چهار تظاهرکننده سودانی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.
دستبرد شورای نظامی سودان به صندوق ملی لوازم پزشکی
انجمن مشاغل سودان اعلام کرد: نیروهای امنیتی سودان در جریان نافرمانی مدنی دیروز، شماری از کارمندان بانک‌ها، فرودگاه‌ها، شرکت برق را بازداشت و آن‌ها را تهدید کردند.

 نیروهای معترض در سودان که از سوی «اتحادیه مشاغل سودانی» هدایت می شوند، دیروز اعلام کردند که نافرمانی مدنی تا زمانی که شورای نظامی قدرت را به غیرنظامیان تحویل دهد، ادامه خواهد داشت.

فراخوان پاپ برای صلح و گفت‌وگو در سودان
 
در پی سرکوب خشونت‌بار معترضان حامی دموکراسی به دست نیروهای امنیتی در خارطوم، رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز خواستار برقراری صلح در سودان شد.
دستبرد شورای نظامی سودان به صندوق ملی لوازم پزشکی
 پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود تأکید کرد: اخباری که از سودان به گوش می‌رسد موجب درد و نگرانی می‌شود. ما برای این مردم دعا می‌کنیم تا خشونت متوقف شود و منافع مشترک در گفت‌وگو دنبال شود.

بازنشستگی اجباری ۱۰۰ افسر امنیتی

همچنین، دستگاه اطلاعاتی ـ امنیتی سودان در نخستین روز از اعلام نافرمانی مدنی در این کشور، یکصد تن از افسران خود را بازنشسته کرد که در میان این افراد، ۳۵ سرلشکر، ۲۱ سرتیپ، ۱۵ سرهنگ و ۱۹ سرگرد دیده می‌شود.
 
نظامیان وابسته به شورای نظامی انتقالی سودان، صبح دوشنبه هفته گذشته به میدان محل تحصن معترضان مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم حمله کردند که در پی تیراندازی آنان، شماری از معترضان کشته یا زخمی شدند.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، ۲۲ فروردین با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن، شورایی نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت. این شورا اکنون از جانب عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شود.

رئیس‌ شورای نظامی انتقالی سودان ۱۰ خرداد به عنوان عالی‌ترین مقام این کشور، به اجلاس سران اسلامی و سران عرب در مکه دعوت شده و با مقامات سعودی، از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دیدار کرده بود. سه روز پس از اجلاس ضد ایرانی مکه (۱۳ خرداد)، نیروهای امنیتی و ارتش سودان با حمله به محل تحصن معترضان، آنها را قتل عام کردند. 
 
انتهای پیام
captcha