واکنش شیخ الازهر به اظهارات نژادپرستانه رهبر میانمار
کد خبر: 3819393
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

واکنش شیخ الازهر به اظهارات نژادپرستانه رهبر میانمار

گروه بین‌الملل ـ احمد الطیب، شیخ الازهر، اظهارات رهبر حزب حاکم میانمار و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر راستگرای افراطی مجارستان علیه مسلمانان را محکوم کرد.

واکنش شیخ الازهر به اظهارات نژادپرستانه رهبر حزب حاکم میانمار

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام؛ الطیب در بیانه‌ای اعلام کرد:‌ این اظهارات، جهان را به زمانی برمی‌گرداند که تمامیت‌خواهی و سرکوب دیگران به دلیل عدم وجود تساهل و تسامح نسبت به پیروان ادیان دیگر رواج یافته بود. 

شیخ الازهر بر ضرورت پیروی از اعلامیه جهانی حقوق بشر تأکید کرد و گفت: بر اساس این اعلامیه، هر کسی حق انتخاب و ابراز هر دینی و انجام دستورات و شعائر آن را به صورت آزادانه دارد.

وی همچنین بر ضرورت احترام به آزادی‌ و حقوقی که از طریق معاهدات بین‌المللی برای پناهندگان و مهاجران تضمین شده، تأکید کرد و از دولت‌ها خواست که از خشونت، استثمار، کار اجباری، بازداشت یا بازگرداندن مهاجران به اجبار، به جز در موارد قانونی ذکر شده در معاهدات بین‌المللی، خودداری کنند.

آنگ سان سوچی و ویکتور اوربان اخیراً در ملاقاتی که با هم داشتند درباره افزایش جمعیت مسلمانان در کشورشان اظهار نگرانی کردند و مهاجرت مسلمانان را به‌عنوان بزرگترین خطری که با آن مواجه هستند، مطرح کردند.

بنابر گزارش یک سازمان کانادایی، از سال ۲۰۱۷ حدود ۲۴ هزار روهینگیایی توسط نیروهای دولتی میانمار کشته و نزدیک به یک میلیون مسلمان روهینگیایی از خانه و کاشانه خود‌ آواره شدند.

انتهای پیام

captcha