هتک حرمت قرآن این بار در مراکش
کد خبر: 3819989
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

هتک حرمت قرآن این بار در مراکش

گروه بین‌الملل ـ حمله افراد ناشناس به یک مسجد در شهر «الرشیدیه» واقع در جنوب مراکش و سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن در آن، دانشجویان نمازگزار را غافلگیر کرد.

هتک حرمت قرآن این بار در مراکشبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری إرم نیوز، گروهی از افراد ناشناس به یک مسجد در محله دانشگاهی شهر «الرشیدیه» در جنوب مراکش یورش برده و اقدام به تخریب بخش‌هایی از این مکان عبادی و سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم کردند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان هنگام ورود به مسجد برای اقامه نماز ظهر، با تخریب تجهیزات مسجد وابسته به دانشگاه و شکسته بودن در و پنجره‌های آن و همچنین سوزاندن و پاره کردن برخی نسخه‌های قرآن کریم در این مسجد روبرو شدند که خشم آنان را در پی داشت.

«الرشيدیه» از شهرهای قدیمی واقع در جنوب مراکش بوده و برای نخستین بار است که این اقدام در این شهر انجام می‌گیرد. تاکنون هیچ اطلاعی از عاملان این اقدام و انگیزه‌های آن به دست نیامده است.
 
در گذشته نیز افرادی ناشناس در اقدامی اسلام‌ستیزانه به نسخه‌های قرآن کریم در مساجد «قدس»، «صفا»، «فلاح» و «قضبة‌ الامین» محله «لیساسفه» کازابلانکای مراكش توهین کرده بودند که خشم و نارضایتی مردم ساکن این منطقه را برانگیخت و منجر به تظاهرات اعتراض‌آمیز شد.
اقدام افراد ناشناس در سوزاندن قرآن در مراکش
انتهای پیام
captcha