پیرمرد اردنی و نیم قرن خدمت به قرآن + عکس
کد خبر: 3825797
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

پیرمرد اردنی و نیم قرن خدمت به قرآن + عکس

گروه بین‌الملل ـ «ابو زکریا»، پیرمرد اردنی است که 50 سال از عمر خود را در راه خدمت به کلام وحی صرف کرده و هم‌اکنون نسخه‌های فرسوده قرآن را پس از جمع‌آوری و ترمیم، به کشورهای فقیر آفریقایی می‌فرستد.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت روزنامه اردنی الرأی؛ محمد سالم العیاصرة، معروف به «ابوزکریا»، نیم قرن از عمر خود را صرف خدمت به قرآن و زبان عربی کرده و با گردآوری نسخه‌های فرسوده قرآن از سراسر اردن، آن‌ها را مرمت و برای مسلمانان کشورهای فقیر آفریقایی می‌فرستد.  
 
ابوزکریا سال گذشته توانست از قرآن‌های فرسوده‌ای که در سراسر اردن جمع‌آوری و مرمت کرده بود، 500 نسخه را برای مسلمانان اوگاندا بفرستد.
 
وی اکنون نیز قصد دارد دو هزار نسخه قرآن فرسوده را پس از مرمت، برای استفاده مسلمانان کشورهای آفریقایی ارسال و آن‌ها را رایگان توزیع کند.

ابوزکریا از دهه هفتاد قرن گذشته با خود عهد بسته است که تمامی کاغذهایی را که لفظ جلاله دارد، جمع‌آوری و به طرز شایسته‌ای امحا کند. همچنین بی‌توجهی به نسخه‌های قرآن و کتب تفاسیر بزرگان مسلمان و کاغذها و کارت‌های دارای لفظ جلاله را مایه تأسف می‌داند. از دیگر اقدامات ارزشمند این پیرمرد اردنی، جمع‌آوری‌ غذاهای مازاد بر نیاز شهروندان و توزیع هدفمند آن میان فقرا و نیازمندان است.
ابتکار ارزشمند پیرمرد اردنی برای استفاده از قرآن‌های فرسوده
انتهای پیام
 
captcha