آمریکا، اسرائیل و عربستان؛ مثلث مانع آزادی شیخ زکزاکی
کد خبر: 3828665
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
العهد نوشت؛

آمریکا، اسرائیل و عربستان؛ مثلث مانع آزادی شیخ زکزاکی

گروه بین‌الملل ـ پایگاه خبری «العهد» لبنان نوشت: دادگاه فدرال نیجریه تحت فشار آمریکا، رژیم عربستان و اسرائیل، محاکمه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، را ‌‌11 روز به تأخیر انداخته و این فشارها مانع آزادی وی شده است.

به ‌گزارش ایکنا؛ «العهد» به نقل از منابع آگاه خبری نوشت: وضعیت جسمی شیخ ابراهیم زکزاکی به دنبال حمله نیروهای نیجریه در سال 2015 و بازداشت وی، روزبه‌روز وخیم‌‌تر می‌شود و در شرایط بسیار نامطلوب بهداشتی به سر می‌برد.

شیخ زکزاکی طی سه سال بازداشت در زندان نیجریه، بینایی چشم چپ خود را به طور کامل از دست داده است و چشم راست وی نیز 45 درصد قدرت بینایی دارد. همسر وی نیز به دلیل اصابت گلوله، نیازمند درمان و استفاده از زانوی مصنوعی است.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که دادگاه نیجریه آزادی زکزاکی را به شرط درمان وی در داخل کشور پذیرفته است، اما برخی خبرها نیز از احتمال انتقال وی به خارج از کشور – مشخصاً کشور ترکیه – در صورت توافق دادگاه حکایت دارد.

دادگاه فدرال نیجریه یک سال پیش حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را به ازای پرداخت 120 دلار برای هریک از آن‌ها صادر کرد؛ این درحالی است که حکم دادگاه فدرال تاکنون اجرا نشده و شیخ زکزاکی همچنان بر اثر فشار آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بر دولت نیجریه در زندان به سر می‌برد.

یادآور می‌شود؛ نیروهای ارتش نیجریه، در 12 دسامبر 2015 (21 آذر 1394) به حسینیه «بقیة الله» شهر «زاریا» در ایالت «کادونا»ی نیجریه حمله کردند و شمار زیادی از شیعیان این شهر را به خاک و خون کشیدند. شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی نیز پس از مجروح‌ شدن از سوی نیروهای ارتش نیجریه، از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

انتهای پیام

captcha