توزیع 120 هزار ترجمه قرآن در مشاعر مقدسه مکه
کد خبر: 3831335
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

توزیع 120 هزار ترجمه قرآن در مشاعر مقدسه مکه

گروه بین‌الملل ـ به دستور وزیر امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان، 120 هزار نسخه قرآن کریم در حجم و زبان‌های مختلف در مشاعر مقدسه مکه توزیع می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «بوابة العین»، شیخ عبداللطیف عبدالعزیز آل‌شیخ، وزیر امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان، دستور داد که این نسخه‌های قرآن که از انتشارات مجمع قرآنی «ملک فهد» مدینه منوره است، در مساجد مشاعر مقدسه (شامل سرزمین عرفات، مشعرالحرام و منا) توزیع شود.

وی افزود: هدف از توزیع ترجمه‌های قرآن این است که زائران در این فضای معنوی بتوانند با حضور در مساجد به تلاوت کلام وحی بپردازند و با قرآن مأنوس شوند.

سالم بن حاج الخامری، مدیرکل شعبه وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان، در منطقه مکه نیز در این باره گفت: تمامی آمادگی‌های لازم قبل از عزیمت حجاج به مشاعر مقدسه مکه اتخاذ شده و مساجد این مناطق به تمامی امور مورد نیاز حجاج بیت‌الله الحرام مجهز شده‌اند.

گزارش‌های رسیده از مشاعر مقدسه حاکی است؛ امسال با همکاری یک شرکت ژاپنی، از آسفالت کاهش‌دهنده گرما در پیاده‌رو‌های عریض مشاعر مقدسه استفاده شده است و پیش بینی می‌شود اجرای این پروژه باعث کاهش دمای هوا در محدوده آن به میزان ۱۵ تا ۲۰ درجه شود.

به گفته احمد منشی، مدیرکل مشاعر مقدسه، در مرحله نخست طرح مذکور، پیاده‌رو منا تا ساختمان جمرات به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع زیر پوشش آسفالت کاهش‌دهنده گرما قرار گرفته و در صورت موفقیت این طرح، اجرای آن در دیگر مناطق مشاعر مقدسه دنبال خواهد شد.

یادآور می‌شود مشاعر مقدسه شامل سرزمین عرفات، مشعرالحرام و مناست که مهم‌ترین بخش از مناسک حج تمتع در آن انجام می‌شود. عرفات منطقه‌ای است که حاجیان در روز عرفه (نهم ذی الحجه) از ظهر تا مغرب در آنجا توقف می‌کنند. مشعرالحرام یا مزدلفه نیز منطقه‌ای میان عرفات و سرزمین مناست که حجاج پس از خروج از عرفات، شب دهم ذی‌الحجه در آن وقوف دارند و پس از آن سرزمین منا قرار دارد که منزلگاه حاجیان از روز دهم تا دوازدهم ذی‌الحجه است و در آن اعمالی نظیر رمی جمرات، قربانی، حلق(تراشیدن موی سر)، تقصیر(کوتاه‌کردن موی سر یا ناخن) و بیتوته(شب مانی) را انجام می‌دهند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این منطقه، گرمای بیش از حد هواست که همواره سلامت حاجیان را تهدید می‌کند. روز‌های یادشده که در آن مناسک حج انجام می‌شود به «ایام تشریق» شهرت دارد و امسال مصادف با بیستم تا بیست و سوم مردادماه است.

انتهای پیام

captcha