اتحادیه اروپا باید برای به رسمیت شناختن فلسطین عجله کند
کد خبر: 3833227
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان:

اتحادیه اروپا باید برای به رسمیت شناختن فلسطین عجله کند

گروه بین‌الملل- محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگران فلسطین، گفت: هلند، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر برای حل مناقشات، باید فلسطین را بر اساس مرزبندی سال 1967 میان اسرائیل و فلسطین به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا؛ این اظهارات در جلسه‌ای با «کیس فن بار»، سفیر هلند در دفتر اشتیه در رام‌الله هنگام گفتگو در مورد تحولات سیاسی فلسطین مطرح شد.

اشتیه، در این جلسه گفت: اسرائیل و آمریکا هر گونه شانس برای تشکیل دولت مستقل فلسطین را از طریق انزوا و محاصره غزه، گسترش شهرک‌سازی، مصادره زمین و حذف بیت‌المقدس از هرگونه راه‌حل سیاسی به شیوه‌ای سازمان‌دهی شده از بین برده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: اتحادیه اروپا از معامله قرن آمریکا که هنوز ارائه و مورد بحث قرار نگرفته و هیچ‌کدام از موارد آن عملی نشده است، چه انتظاری دارد؟

اشتیه با تأکید بر اینکه کمک‌های ارائه شده به خانواده‌های شهدا و زندانیان بازداشتگاه‌های اسرائیل براساس توافقات اسلو انجام شده بیان کرد: ما همچنان به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.

وی همچنین از تلاش‌های هلند و اتحادیه اروپا برای حمایت از ساخت مؤسسات فلسطینی و پروژه‌های توسعه‌ای در این منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha