مشارکت 103 کشور در چهل‌ویکمین مسابقات قرآن عربستان  
کد خبر: 3837585
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

مشارکت 103 کشور در چهل‌ویکمین مسابقات قرآن عربستان  

گروه بین‌الملل ــ چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن عربستان، 17 تا 21 شهریورماه جاری، در مکه مکرمه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الیوم»، این مسابقات به همت دبیرخانه رقابت‌های قرآنی وزارت ارشاد، تبلیغات و امور اسلامی عربستان برگزار می‌شود.
 
«عبداللطیف آل‌الشیخ»، وزیر ارشاد، تبلیغات و امور اسلامی عربستان در این باره گفت: در چهل‌ویکمین دوره این رقابت‌ها، 146 شرکت‌کننده از 103 کشور جهان حضور دارند که در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت و تفسیر این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی افزود: داوطلبان شرکت در این مسابقات، پس از حضور در آزمون‌های اولیه که از سوی کمیته داوری متشکل از 5 داور بین‌المللی متخصص در علوم قرآنی در مسجدالحرام برگزار می‌شود، برای مسابقات اصلی انتخاب خواهند شد.
 
آل‌الشیخ به برگزاری چهل دوره گذشته این مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: از نخستین دوره این مسابقات که در سال 1399 هجری قمری آغاز شد، تاکنون بیش از 6300 نفر مشارکت داشته‌اند و برگزاری این دوره‌ها موجب تشویق جوانان مسلمان به رقابت در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن و ارتباط بیشتر مسلمانان با کتاب خدا شده‌ است.
 
انتهای پیام
captcha