عذرخواهی یک نشریه یهودی از جمعیت کمک‌رسانی به مردم فلسطین  
کد خبر: 3839659
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

عذرخواهی یک نشریه یهودی از جمعیت کمک‌رسانی به مردم فلسطین  

گروه بین‌الملل ــ یک نشریه یهودی به دلیل وارد کردن اتهامی مبنی بر تروریستی بودن جمعیت کمک رسانی به مردم فلسطین در انگلیس، از این جمعیت عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «عربی 21»، هفته‌نامه یهودی «جویش کرونیکل» (The Jewish Chronicle) که جمعیت انگلیسی کمک رسانی به مردم فلسطین (Interpal) را به انجام فعالیت‌های تروریستی متهم کرده بود، مجبور به عذرخواهی و پرداخت جریمه شد.
 
این هفته‌نامه پس از پرداخت جریمه‌ای معادل 50 هزار پوند به جمعیت «اینترپال» اعلام کرد که این مؤسسه خیریه هیچ ارتباطی با اقدامات تروریستی ندارد.
 
هفته‌نامه جویش کرونیکل، پیش‌ از این نوشته بود که این مؤسسه خیریه در سال 2003 میلادی از سوی آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی جهان قرار داده شده است.
 
اما جمعیت خیریه کمک به مردم فلسطین بارها نسبت به این اتهام اعتراض و تأکید کرده بود که اقدامات خود را به صورت قانونی ادامه می‌دهد.
 
جویش کرونیکل در بیانیه عذرخواهی خود آورده است: در این بیانیه اعلام می‌کنیم که جمعیت اینترپال و هیچ یک از اعضای هیئت امنای آن، در اقدامات تروریستی دخیل نبوده‌اند. لذا ما از این جمعیت عذرخواهی می‌کنیم و به دلیل وارد کردن این اتهام جریمه‌ای پرداخت می‌کنیم.
 
«ابراهیم هیویت» رئیس جمعیت اینترپال نیز در این زمینه گفت: عذرخواهی و پرداخت جریمه، امری خوشنود کننده در این مسئله محسوب می‌شود.
 
هفته‌نامه یهودی جویش کرونیکل همچنین بر اساس توافقنامه میان این نشریه و جمعیت فلسطینی، مقاله‌ای در خصوص اقدامات انسان‌دوستانه جمعیت اینترپال در فلسطین به قلم هیویت، رئیس این جمعیت، منتشر کرد.
 
یادآور می‌شود، هفته‌نامه جویش کرونیکل، هفته‌نامه منتسب به یهودیان انگلیس است که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و عموماً به موضوعات و نقدهای سیاسی، ادبی، فرهنگی و ورزشی می‌پردازد.
 
انتهای پیام
 
captcha