پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پایه‌گذار حقوق بشر در جهان هستند  
کد خبر: 3844792
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
روحانی اهل سنت:

پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پایه‌گذار حقوق بشر در جهان هستند  

گروه بین‌الملل ــ روحانی اهل سنت ساکن انگلیس تأکید کرد: حقوق بشر دستاورد تمدن غربی نیست، بلکه پایه‌گذار آن پیامبر اکرم(ص) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) هستند.

پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پایه گذار حقوق بشر در جهان هستند به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «آستان حسینی»، شیخ «محمد عمر بن رمضان»، عضو شورای لندن، که در جشنواره «تراتیل سجادیه» در کربلا حضور یافته‌ است، در سخنانی تأکید کرد: اصول و مبانی حقوق بشر و عدالت اجتماعی از دستاوردهای تمدن غربی نیست، بلکه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در این مسیر پیشتاز بودند و آن را پایه‌گذاری کردند.
 
شیخ رمضان تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در ابتدای رسالت خود در مکه با مشکلات و چالش‌های بسیاری برای از بین‌ بردن فساد و رفتارهای ناپسند روبرو بود و رسالت خود را در جزیرة‌العرب انتشار داد.
 
وی افزود: اقدامات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جهان را تغییر داد و شاهد این ادعا، رساله حقوق امام سجاد(ع) است که قدیمی‌ترین و مفصل‌ترین قانون مدون بوده و 50 حق را شامل می‌شود.
 
این روحانی اهل سنت ادامه داد: تفکر اشتباهی در دنیای کنونی وجود دارد که می‌گوید حقوق بشر و عدالت اجتماعی ارتباط محکمی با تمدن غربی دارد. این تفکر از آنجا ناشی می‌شود که برخی از مردم تاریخ را نمی‌دانند و برخی دیگر از اعتراف به اینکه دین اسلام پایه‌گذار عدالت اجتماعی و اصول حقوق بشر در جهان است شرم دارند.
 
وی با اشاره به منشور حقوق بشر انگلیس «مگنا کارتا» (که در سال 1215 میلادی به زبان لاتین صادر شد) و قانون اساسی آمریکا که سیاه‌پوستان را از حقوق انسانی محروم کرد، این قوانین را حامی حقوق بشر ندانست و از آنها انتقاد کرد.
 
این عالم اهل سنت انگلیسی با بیان اینکه مسلمانان آمریکا برای وارد کردن دین اسلام در اعلامیه جهانی حقوق بشر تلاش‌هایی انجام داده‌اند، ادامه داد: هر دانشگاه مستقلی که رساله حقوق امام سجاد(ع) در آنجا تدریس شود، بیشترین نتیجه را از جهت پایبندی به اصول و مبانی حقوق بشر به دست خواهد آورد.
 
عضو شورای لندن در پایان سخنان خود به واقعه کربلا در 1400 سال پیش اشاره کرد و گفت: این واقعه بزرگترین فاجعه تاریخ بشریت است که یزید طغیانگر به طرز وحشیانه‌ای امام حسین(ع) و نوادگان پیامبر گرامی اسلام(ص) را به شهادت رساند.
 
یادآور می‌شود، جشنواره تراتیل سجادیه با عنوان «عدالت اجتماعی در رساله حقوق امام سجاد(ع)»، که همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) برگزار می‌شود، از دوشنبه، اول مهرماه، در حرم امام حسین(ع) آغاز به کار کرده است.
 
در این جشنواره افراد بسیاری از قومیت‌ها، مذاهب و ادیان مختلف از کشورهای انگلیس، فرانسه، فنلاند، آلمان، ایرلند، ایران، گرجستان، هند، مالزی، ترکیه، مغرب، لیبی، تونس، الجزایر و لبنان حضور دارند.
 
انتهای پیام
captcha