آمار جدید از شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل  
کد خبر: 3846842
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

آمار جدید از شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل  

گروه بین‌الملل ــ طبق گزارش منابع خبری، بیش از 95 درصد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد شکنجه‌های جسمی و روانی قرار می‌گیرند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، باشگاه اسرای فلسطینی، امروز، 10 مهرماه، در گزارشی اعلام کرد: مقامات صهیونیست برای اعتراف گرفتن از روش‌های متعدد در شکنجه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی استفاده می‌کنند و آنان را به صورت جسمی و روانی مورد شکنجه قرار می‌دهند.
 
وی تأکید کرد: حدود 95 درصد از بازداشت‌شدگان فلسطینی از زمان بازداشت تا زمانی که به زندان‌های عمومی منتقل می‌شوند، تحت شکنجه اسرائیلی‌ها قرار دارند و شدیدترین روش‌های شکنجه به روی آنها اعمال می‌شود.
 
باشگاه اسرای فلسطینی در این گزارش نوشت: از سال 1967 میلادی تا کنون 73 اسیر فلسطینی بر اثر شکنجه در زندان جان خود را از دست داده‌اند و این موضوع همچنان ادامه دارد.
 
این مرکز به مفهوم شکنجه در زندان‌های اسرائیل اشاره و تأکید کرد: شکنجه در این زندان ها تنها به معنای اعمال خشونت علیه اسرای فلسطینی در طی بازداشت و انجام تحقیقات نیست، بلکه به معنای استفاده از روش‌های گوناگون برای صدمه زدن به اسرا در داخل بازداشتگاه‌ها و سوء استفاده از آنها برای اهداف خود است.
 
در این گزارش با اشاره به روش‌های شکنجه در این زندان‌ها آمده است: یکی از مهمترین روش‌های شکنجه، بازداشت در سلول انفرادی و قرار دادن اسرا در شرایط بسیار دشوار است، به گونه‌ای که از کمترین خدمات بهداشتی نیز محروم خواهند بود. از این رو، سیاست عدم دسترسی به بهداشت و خدمات پزشکی یکی از روش‌های شکنجه جسمی و روحی است که ممکن است به تدریج به مرگ اسیر فلسطینی منتهی شود.
 
از دیگر روش‌های شکنجه اسرای فلسطینی می‌توان به شلیک گلوله، حمله به اسرا با سگ‌، تنبیه شدید بدنی با قنداق اسلحه و پوتین نظامی، به زنجیر کشیدن و بستن چشم‌ها و عریان کردن اسیر طی مدتی اشاره کرد.
  
انتهای پیام
captcha