آزادسازی 13 نفر از زندان طالبان
کد خبر: 3847089
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

آزادسازی 13 نفر از زندان طالبان

گروه بین‌الملل ــ در عملیات نیروهای ویژه ارتش افغانستان، 13 نفر از افرادی که در زندان گروه طالبان اسیر بودند، آزاد شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «8 صبح» افغانستان، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که این اقدام با انجام یک عملیات شبانه در منطقه نهرسراج از استان هلمند انجام شد و همه زندانیان غیرنظامی هستند.

گروه طالبان در بیشتر مناطق هلمند، زندان‌های شخصی دارد و بیشتر زندانیان این زندان‌ها را افراد غیرنظامی تشکیل می‌دهند. از ابتدای سال جاری تاکنون، 10 زندان طالبان از بین رفته و 150 نفر آزاد شده‌اند.

هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در تحقیقاتی که انجام داده، متوجه شده بود که گروه طالبان زندانیان را مورد شکنجه قرار می‌دهد و گاه نیز این اقدامات به مرگ آنها منجر شده است.

به گزارش «یوناما»، وضعیت زندان گروه طالبان و برخورد با زندانیان از سوی آنان مغایر با حداقل معیارهای طرف درگیر در جنگ غیربین‌المللی است. یوناما از گروه طالبان خواسته بود که با زندانیان برخورد انسانی داشته باشد.

این سازمان گزارش داده که علاوه بر قتل، شکنجه و کار سخت، وضعیت محل نگهداری زندانیان طالبان نامناسب توصیف شده است. با این حال، گروه طالبان گزارش دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد را رد کرد و آن را مغرضانه خواند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha