آزادی 38 نفر از نیروهای طالبان از زندان هرات
کد خبر: 3818337
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

آزادی 38 نفر از نیروهای طالبان از زندان هرات

گروه بین‌الملل ــ مقامات محلی هرات (یکی از شهرهای افغانستان) اعلام کردند که 38 نفر از نیروهای گروه طالبان که در زندان این شهر به سر می‌بردند،‌ آزاد شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ این زندانیان شامل فرمان عفو و تخفیف اخیر اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان شده‌ و امروز 20 خرداد (10 ژوئن) آزاد شده‌اند.

غنی با صدور فرمانی به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد که نزدیک به 900 نفر از زندانیان طالبان به نشانه حسن نیت دولت افغانستان در روند ایجاد صلح در کشور، از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

در مراسم آزادی 38 زندانی در هرات، عبدالقیوم رحیمی (استاندار هرات) گفت: جنگ کنونی در کشورمان پروژه‌ای است که از خارج کشور هدایت می‌شود و بیشترین زیان آن به افغانستانی‌ها می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که جنگ و برادركشی کافی است، عامل این موضوع را بیگانگان عنوان کرد و نتيجه این جنگ را هزاران يتيم، ده‌ها هزار بيوه و صدها هزار معلول دانست.  به گفته استاندار هرات، جنگ کنونی جواز شرعی ندارد و راه‌حل مشکلات نيست و همه بايد صلح كنيم.

از سوی دیگر، سمونوال ميوند صمدی (مدیر زندان مركزی هرات) گفت: 38 فرد رها شده کسانی هستند که در گذشته به دلیل فعالیت‌های مسلحانه علیه دولت بازداشت و توسط محاکم قضایی به زندان محکوم شده بودند.

زندانیانی که از زندان رها شده‌اند تعهد کردند که به قوانین کشور متعهد باشند و دیگر عملی خلاف قانون انجام ندهند. صلح آرزوی دیرینه همه مردم افغانستان است و زندانیان نیز می‌خواهند تا دو طرف مذاکرات در نشستی بین‌الافغانی درباره صلح مذاکره کنند و به نتیجه مطلوب برسند.

گفتنی است، این زندانیان در حالی از بند رها شدند که بسیاری از مسئولان و مردم افغانستان در واکنش به فرمان اخیر رئیس‌جمهور این کشور خواسته بودند تا وی در صدور این فرمان تجدید نظر کند و قاتلان فرزندان این مرز و بوم را آزاد نکند.

انتهای پیام

captcha