اعدام شیخ نمر بیانگر شکست وهابیون در مقابله با شیعیان است
کد خبر: 3464331
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
رئیس انجمن شیعیان فرانسه در گفت‌و‌گو با ایکنا:

اعدام شیخ نمر بیانگر شکست وهابیون در مقابله با شیعیان است

گروه بین‌الملل: عبدالله ژاک شارتیه اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستان را بیانگر سرخوردگی و شکست وهابیون سعودی در مقابل شیعیان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عربستان سعودی روز شنبه، 12 دی‌ماه در بیانیه‌ای رسمی از اجرای حکم اعدام «شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه و 46 تن دیگر به اتهام ارتکاب جرایم تروریستی خبر داد و اعلام کرد که این اعدام‌ها در 12 منطقه ریاض، مکه، مدینه، الشرقیه، القصیم، حائل، الحدود الشمالیه، عسیر، الجوف، نجران، الباحه و تبوک و به روش گردن زدن یا تیرباران انجام شده است.

اجرای حکم اعدام شیخ نمر توسط رژیم سعودی اعتراضات مردمی را در سراسر جهان برانگیخت و با محکومیت بین‌المللی مواجه شد؛ به گونه‌ای که سازمان عفو بین‌الملل ضمن محکوم کردن اعدام نمر،دادگاه رسیدگی به اتهامات وی را ناعادلانه خواند.

وزارت خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن انتقاد از اعدام روحانی برجسته شیعی عربستان، درباره تنش‌های فرقه‌ای این اقدام آل‌سعود به شدت ابراز نگرانی کردند.

همچنین رهبران شیعی مصر، دبیرکل حزب‌الله لبنان، نخست‌وزیر عراق و ... با اعلام بیانیه‌هایی جنایت نظام آل سعود در اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر را محکوم کردند.

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در گفت‌وگو با صاحب‌نظران از جمله عبدالله ژاک شارتیه، رئیس انجمن شیعیان فرانسه نظر آنان در این زمینه را جویا شد.

عبدالله ژاک شارتیه با محکوم کردن اعدام آیت‌الله نمر توسط دولت عربستان، اظهار کرد: این اقدام رژیم سعودی نمایانگر سرخوردگی و شکست وهابیون در مقابله با شیعیان است.

وی با بیان اینکه خاندان آل سعود به‌خوبی می‌دانند که شیعیان بر آنها برتری دارند، اظهار کرد: حذف مخالفان شیعی تنها اقدام تلافی‌جویانه آل سعود برای مقابله با شیعیان است؛ زیرا وهابیت در مقابل مکتب اهل بیت(ع) هیچ مشروعیتی ندارد.

مطالب مرتبط
captcha