حکم اعدام شیخ نمر هفته آینده اجرا می‌شود
کد خبر: 3459000
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
منبع سعودی ادعا کرد؛

حکم اعدام شیخ نمر هفته آینده اجرا می‌شود

گروه بین‌الملل: یک منبع امنیتی سعودی در شبکه اجتماعی توئیتر ادعا کرد حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر هفته آینده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حمرین نیوز، خالد الحقبانی که صاحب صفحه‌ای با نام «موجز الاخبار» در توئیتر ادعا کرد: حکم اعدام صادره علیه آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعی سعودی و گروهی دیگر از جمله اعضای تشکیلات القاعده هفته آینده اجرا خواهد شد.

الحقبانی که مسئول امنیتی سابق منطقه ریاض بوده و از منابع نزدیک به وزارت کشور عربستان است، دیروز، هفتم آذرماه، در حساب کاربری خود در توئیتر در اظهاراتی علیه شیخ النمر نوشت: «هفته آینده شمشیر بران حکم خدا علیه سران فتنه و کسانی که در زمین فساد به پا کردند، اجرا می‌شود».

بنا به گزارش العالم، حساب «موجز الاخبار» از حمایت و استقبال شاهزاده‌های سعودی برخوردار است و شبکه العربیه نیز هفته گذشته با خالد الحقبانی صاحب آن مصاحبه کرد. فعالان سیاسی او را به مزدوری وزارت کشور و تخریب عامدانه فعالان حقوقی در عربستان متهم می‌کنند.

روزنامه‌های سعودی نیز هفته گذشته اعلام کرده بودند وزارت کشور عربستان به زودی حکم اعدام 52 نفر از جمله تعدادی از شیعیان و همچنین شماری از اعضای گروه القاعده را اجرا خواهد کرد.

دادگاه عالی و دادگاه تجدیدنظر عربستان اوایل آبان‌ماه امسال، حکم اعدام صادره برای شیخ نمر را بعد از سه سال از بازداشت و محاکمه وی تأیید کردند و این حکم برای گذراندن مراحل تأیید نهایی توسط پادشاه و اجرا به وزارت کشور ارجاع داده شد.

شیخ نمر که برجسته‌ترین زندانی سیاسی عربستان به شمار می‌رود، به اتهامات واهی ایجاد آشوب در کشور و محاربه، به اعدام با شمشیر در انظار عمومی محکوم شده است.
captcha