آل سعود در زمره شیطانی‌ترین نظام‌های سیاسی جهان/ ارعاب مردم به سبک داعش
کد خبر: 3465575
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
امام جمعه دیربورن در گفت‌و‌گو با ایکنا عنوان کرد؛

آل سعود در زمره شیطانی‌ترین نظام‌های سیاسی جهان/ ارعاب مردم به سبک داعش

گروه بین‌الملل: محمدعلی الهی با بیان این که رژیم عربستان در زمره شیطانی‌ترین نظام‌های سیاسی جهان قرار دارد، گفت: این رژیم از شیوه داعش برای ارعاب مردم استفاده می‌کند.

آل سعود در زمره شیطانی‌ترین نظام‌های سیاسی جهان/ ارعاب مردم به سبک داعش
محمد علی الهی، مؤسس دارالحکمه اسلامی ایالت میشیگان آمریکا و امام جمعه شهر دیربورن در این ایالت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌، دیدگاه‌های خود را درباره عملکرد رژیم سعودی و اعدام شیخ نمر توسط این رژیم مطرح کرد.

وی گفت: من تأسف عمیق خودم را از اعدام شیخ نمر اعلام می‌کنم و به خانواده او تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌کنم. پیام‌های شیخ نمر حاکی از ایمان، آزادی‌خواهی، صلح‌دوستی و عدالت‌طلبی بود و نشان از آن داشت که او شدیداً مخالف تروریسم، ظلم و بی‌عدالتی‌هایی بود که حکومت آدم‌کش سعودی اعمال می‌کند، حکومتی که در زمره شیطانی‌ترین نظام‌های سیاسی در دنیا قرار دارد.

محمدعلی الهی افزود: آن چه که آل سعود انجام می‌دهد دقیقاً مشابه اعمال و اقدامات گروه تروریستی داعش است. با اعدام اخیر شیخ نمر و سایرین که با سربریدن با شمشیر انجام شد، عربستان از همان شیوه‌های داعش برای ترساندن و ارعاب مردم و خاموش کردن ندای صلح، دموکراسی و شرافت انسانی که از سوی یک رهبر دینی و طرفدار گفت‌و‌گو شنیده می‌شد،‌ استفاده کرد.

الهی تصریح کرد:  صدای اعتراض انسان‌های آزادی‌خواه، عدالت‌جو و حامی حقوق بشر باید در برابر این جنایت که در آغاز سال 2016 شکل گرفت بلند شود، سالی که با امید به از بین رفتن خشونت و ترور آغاز شد اما در همان روزهای نخست اعدام شیخ نمر و 47 تن دیگر امیدها را کمرنگ کرد.

امام جمعه دیربورن بیان کرد: خاندان سلطنتی سعودی با سر بریدن با شمشیر یکی از بدترین جرایم و تراژدی‌ها را در تاریخ خشونت و بربریت خود رقم زد و نشان داد در این خصوص با داعش وجه مشترک دارد.

وی ادامه داد: من مسلمانان و غیر مسلمانان را به محکوم کردن جنایت اعدام شیخ نمر که پادشاهی فاسد سعودی مرتکب شد، دعوت می‌کنم، حکومتی که هیچ حرمتی برای انسانیت قائل نیست و دستانش به خون مردان مدافع حق و حقیقت آلوده است. خداوند به خانواده شیخ نمر و دیگر خانواده‌های رنج کشیده صبر و پایداری عطا کند.

محمدعلی الهی تصریح کرد: اکنون از حکومت آل سعود با ننگ و شرم و نفرین و از شهید راه عدالت و آزادی، شیخ نمر، با عزت و احترام یاد می‌شود و نامش همچون چراغی روشن و جاودان در مسیر پایان دادن به تاریکی جهل، تعصب و بی عدالتی الهام بخش خواهد بود چرا که خداوند متعال در سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹می فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ: (ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند«.

الهی در پایان برای مردم مظلوم قطیف، یمن، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان و دیگر کسانی که قربانی تروریسم، افراط و تکفیر شده‌اند، دعا کرد و نجات آنان از ظلم و ستم افراط‌گرایان و حاکمان ظالم را از پیشگاه خداوند متعال خواستار شد.

مطالب مرتبط
captcha