نامه اساتید جهان اسلام در محکومیت جنایات آل سعود
کد خبر: 3465464
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

نامه اساتید جهان اسلام در محکومیت جنایات آل سعود

گروه بین‌الملل: جمعیت اساتید دانشگاه های جهان اسلام در نامه ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، جنایات آل سعود را محکوم کرده است.

نامه اساتید جهان اسلام در محکومیت جنایات آل سعود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، متن کامل نامه جمعیت اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام در نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل به این شرح است:

نظربه مفاد مصرح در اعلامیه جهانی حقوق بشر و مسئولیت خطیر سازمان ملل در اجرای آن و نیز نقض مکرر حقوق بشر به ویژه حق حیات و حق آزادی از سوی قدرت‌های بزرگ جهانی به طور مستقیم و یا با واسطه عوامل منطقه‌ای و نیز سکوت و بی تفاوتی سؤال برانگیز سازمان ملل و مدعیان طرفداری از حقوق بشر، به‌ویژه در انجام جنایات بی رحمانه رژیم فاقد مشروعیت قانونی آل سعود در سایه حمایت آشکار و پنهان قدرت‌های فرا منطقه‎ای و منطقه‌ای درقبال اقداماتی نظیر:

1. تجاوز ظالمانه به کشور اسلامی یمن و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم آن و سلب حق حیات از آنها.

2. تخریب و ویران سازی خانه‌ها و بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های کشور یمن.

3. ایفای نقش مستقیم آشکار و پنهان در ایجاد گروه‌های تروریستی و تقویت و پشتیبانی آنها و گسترش تروریسم در منطقه و جهان با حمایت قدرت‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای، بر اساس اندیشه وهابیت ساخته شده دست انگلیس، برای مخدوش ساختن چهره اسلام.

4. سلب آزادی از مردم و آزار و شکنجه آنها، خصوصاً قتل آیت الله علامه شیخ نمر باقر النّمر به جرم آزادی خواهی و عدالت طلبی.

5. بی کفایتی در اجرای مناسک حج، که موجب قربانی شدن جمع زیادی ازحجاج شد، و نیز بی تفاوتی در قبال آن.

که همگی موجب جریحه دار شدن قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان، شرمساری مدعیان طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی، بی‌حیثیتی سازمان ملل و سیاه شدن اوراق تاریخ عصرحاضر، یعنی عصر اوج ارتقای علم و تکنولوژی، گشته است.

لذا ما استادان دانشگاه‌های جهان اسلام با لبیک گفتن به ندای پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله، پیامبر بشریت و منادی حقیقی حقوق بشر که فرمود:«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» (هر کس فریاد دادخواهی انسانی را بشنود و به داد او نرسد، مسلمان نیست) ضمن محکومیت جرائم فوق، نظر خود را به شرح زیر در این خصوص اعلام می‌داریم:

1. ما تهدید اصلی حقوق بشر و صلح و امنیت جهانی را تصمیم‌گیران بین‌المللی در قالب تشکیلات سازمان ملل و به‌ویژه در ساختار غیر عادلانه شورای امنیتِ آن می‌دانیم که مردم جهان را نا آگاه از تحولات جهان تصور می‌کنند و از گروه‌های تروریستی و کشورهای عقب افتاده ضد حقوق بشر و تروریست پرور حمایت می‌کنند و در نوع تصمیمات خود، جانب ظالم را می‌گیرند و مظلوم را محکوم می‌کنند که نمونه بارز آنها رژیم صهیونیستی و آل سعود است و خطاب ما به رئیس این سازمان از باب اتمام حجت و تذکر و ثبت در تاریخ است.

2. ما رژیم موروثی آل سعود را به دلیل داشتن ماهیت ضد حقوق بشری و تروریست پروری آشکار، جنایت علیه بشریت و خیانت به آرمان اسلام و قرآن بر اساس اندیشه وهابیت ساخته شده انگلیس، فاقد مشروعیت می‌دانیم و از سازمان ملل،علما و آزادی خواهان جهان قاطعانه می‌خواهیم که مردم مظلوم سرزمین حجاز را در رسیدن به حق مشروع خود در تعیین سرنوشت‌شان یاری دهند و دست آل سعود را از تسلط بر میراث دینی و فرهنگی جهان اسلام و ثروت و ناموس آنان قطع کنند.

3. ما تجاوز آل سعود را با پشتیبانی آشکار و پنهان قدرت‌های فرا منطقه‌ای و منطقه ‌ی، به کشور اسلامی یمن و ویرانی و کشتار ملت مظلوم و شجاع آن را خلاف شرع مقدس اسلام، خلاف انسانیت و خلاف موازین بین‌المللی دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کنیم و حمایت همه جانبه خود را از ملت مظلوم و شجاع یمن در دستیابی به تمامی حقوق خود، قاطعانه اعلام می‌داریم.

4. ما قتل عالم مجاهد آیت الله نمر باقر النمر را توسط رژیم آل سعود به جرم آزادی خواهی، عدالت طلبی و انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، جنایت علیه بشریت دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل می‌خواهیم که به حکم وظیفه قانونی خود، این اقدام آل سعود را با صراحت محکوم و نسبت به محاکمه تمامی عاملان این جنایت و بازگرداندن جنازه این شهید بزرگوار به خانواده‌اش اقدام عاجل به عمل آورد .

5. ما ضمن اعلام حمایت قاطعانه از مبارزات حق طلبانه ملت مظلوم بحرین و فلسطین برای دستیابی به حق حاکمیت خود مطابق با قوانین جاری بین‌المللی، اقدامات سرکوبگرانه و جنایت کارانه رژیم صهیونیستی و آل خلیفه و حامیان فرا منطقه‌ای و منطقه‌ای آنها از جمله متجاوزان سعودی را به شدت محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل می‌خواهیم که بر اساس منشور حقوق بشر سازمان ملل، ضمن محکوم کردن جنایات ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه و رژیم غاصب صهیونیستی، مردم مظلوم بحرین و فلسطین را در دستیابی به حق تعیین سرنوشت خود پشتیبانی کند.

6. ما حرمین شریفین و تمامی آثار دینی و فرهنگی سرزمین حجاز را، میراث دینی و فرهنگی تمام مسلمانان جهان و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حفظ و اداره آن را حق تمامی مسلمانان می‌دانیم که این مهم باید توسط شورای منتخب برجستگان ملت‌های اسلامی محقق شود، لذا قاطعانه از سازمان ملل می‌خواهیم که در تحقق این مهم اقدامات لازم را به عمل آورد.

7. ما متواضعانه از تمامی علمای دین و روشنفکران متعهد و صاحبان رسانه می‌خواهیم که با توجه به هشدار رسول اعظم اسلام صلّی الله علیه و آله که فرمود: «إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فَعَلَى الْعالِمِ أَنْ يُظْهِرَعِلْمَهُ و اِلّا فعلیه لعنة الله» با بیان، قلم و رسانه، چهره اصلی تهدید کنندگان صلح و امنیت جهانی را افشا کنند، حقائق را برملا سازند از مظلومان عالم دفاع کنند و بر ظالمان بخروشند. وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى.

captcha