ایران برای حضور در مسابقات قرآن مصر دعوت نشد!
کد خبر: 3482657
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

ایران برای حضور در مسابقات قرآن مصر دعوت نشد!

گروه بین‌الملل: وزارت اوقاف مصر همچون سال گذشته به بهانه این که ایران، قطر و ترکیه موضع خصمانه‌ای نسبت به دولت این کشور دارند، نمایندگان این کشورها را از بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر کنار گذاشت.


عدم دعوت از ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الشروق»، وزارت اوقاف مصر در ادامه سیاست‌های تفرقه‌انگیز خود و در اقدامی کاملا سیاسی، نمایندگان ایران، قطر و ترکیه را از مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور کنار گذاشت.

این در حالی است که نمایندگان مصری همه ساله در مسابقات بین‌المللی قرآن اوقاف و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ایران حضور دارند و ایران هیچگاه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی را به مسائل سیاسی ربط نمی‌دهد.

وزارت اوقاف مصر، دیروز، 21 اسفند‌ماه، با انتشار بیانیه‌ای، جزئیات برگزاری بیست‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور را تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است: نمایندگان 41 کشور آمادگی خود را برای مشارکت در این دوره از مسابقات که 22 الی 26 فروردین‌ماه در شهر ساحلی «شرم الشیخ» برگزار می‌شود، اعلام کرده‌اند.

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: علاقه‌مندان تا اول آوریل(13 فروردین‌ماه 95) فرصت دارند تا برای شرکت در این رقابت‌ها نام‌نویسی کنند.

بر اساس این بیانیه، اوقاف مصر از 70 کشور جهان برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل آورده و پیش‌بینی می‌شود که 145 متسابق از سراسر جهان در این مسابقات حضور داشته باشند. همچنین داورانی از 9 کشور از جمله عربستان سعودی، کویت، امارات، سنگال و سودان برای داوری در این مسابقات بین‌المللی دعوت شده‌اند.

همچنین، منابع مطلع از وزارت اوقاف مصر از عدم دعوت ایران، ترکیه و قطر برای شرکت در این مسابقات خبر داده‌اند که دلیل کنارگذاشتن ترکیه و قطر حمایت علنی آن‌ها از جماعت «اخوان المسلمین» عنوان شده و ایران نیز به خاطر آنچه اوقاف مصر موضع خصمانه نسبت به دولت این کشور دانسته، به این مسابقات دعوت نشده است.

اخوان المسلمین پیش از «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور کنونی مصر، حکومت این کشور را بر عهده داشتند، اما پس از اعتراضات گسترده مردمی، «السیسی» که آن زمان وزیر دفاع بود، رئیس جمهور را عزل و خود بر کرسی ریاست جمهوری مصر تکیه زد. این مسئله مورد انتقاد ترکیه و قطر که همپیمان اخوان‌المسلمین هستند، قرار گرفت.

پایگاه اطلاع‌رسانی «الشروق» به نقل از منابع آگاه خود آورده است: وزارت اوقاف از 3 کشور ایران، ترکیه و قطر برای شرکت گردهمایی وزرای اوقاف، علما و مفتیان کشورهای عربی و اسلامی نیز که قرار است، 26 اردیبهشت، در استان «اسوان مصر» برگزار شود، دعوت نخواهد کرد.

captcha