اعتراض مسلمانان سوئد به موج اسلام‌هراسی در مطبوعات
کد خبر: 3492882
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

اعتراض مسلمانان سوئد به موج اسلام‌هراسی در مطبوعات

گروه بین‌الملل: جمعی از شهروندان مسلمان سوئدی با تجمع در مقابل مراکز مطبوعاتی این کشور اعتراض خود را نسبت به اسلام هراسی و موضع‌گیری منفی رسانه‌های سوئدی علیه مسلمانان اعلام کردند.

اعتراض مسلمانان به ایجاد موج اسلام هراسی در مطبوعات سوئد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی افزایش موضع‌گیری منفی رسانه‌های سوئدی علیه مسلمانان این کشور ، جمعی از فعالان اجتماعی و شهروندان مسلمان در برابر مراکز رسانه‌ای و مطبوعاتی شهر «استکهلم» پایتخت این کشور تجمع کردند.

معترضان بر این عقیده‌اند که رسانه‌های سوئد با پخش برنامه‌هایی که ماهیت ضد اسلامی دارد، سبب تحریک شهروندان علیه مسلمانان شده و بدین ترتیب موج جدیدی از اسلام‌هراسی در جامعه را به راه می‌اندازند.

یکی از افراد شرکت‌کننده در تجمع در این‌باره می‌گوید: رسانه‌ها و مطبوعات سوئد به طور علنی مسلمانان را تروریست می‌خوانند، غافل از اینکه این سیاست رسانه‌ای عواقب بسیار بدی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، در روزهای اخیر مسلمانان در رسانه‌ها و مطبوعات سوئد مورد هدف قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که در بخشی از برنامه‌های این کشور سیاست اسلام‌هراسی به طور آشکار دیده می‌شود.

captcha