قاری ایرانی وارد کوالالامپور شد
کد خبر: 3493470
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

قاری ایرانی وارد کوالالامپور شد

گروه بین‌الملل: سیدمصطفی حسینی، قاری برجسته کشورمان به منظور شرکت در پنجاه‌و‌هشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی وارد کوالالامپور، پایتخت این کشور شد.

قاری ایرانی وارد کوالالامپور شد

علی‌اکبر ضیایی، رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه، هیئتی قرآنی از ایران و همچنین هیئتی از خبرنگاران از طریق فرودگاه کوالالامپور وارد مالزی شدند.
 
وی افزود: این هیئت متشکل از سید‌مصطفی حسینی، قاری برجسته کشورمان و نماینده ایران در رقابت‌های قرآنی مالزی و نمایندگان تعدادی از رسانه‌های داخلی است که به منظور پوشش اخبار رقابت‌ها وارد مالزی شده‌اند.

پنجاه وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن مالزی از سیزدهم اردیبهشت‌ماه در این کشور آغاز می‌شود و تا هجدهم همین ماه ادامه دارد.
 
سیدمصطفی حسینی، قاری برجسته استان قزوین و دارنده مقام سوم مسابقات بین‌المللی قرآن کویت به‌عنوان نماینده کشورمان در رشته قرائت این دوره از رقابت‌ها حضور می‌یابد.

21 قاری در بخش تلاوت، 22 قاری در بخش حفظ و 26 قاری در بخش آزاد و در دو بخش آقايان و بانوان شركت می‌كنند.

مالزی از قاريان بيش از 70 كشور برای شركت در دوره گذشته اين مسابقات بين‌المللی دعوت كرده بود كه 120 قاری مرد و زن در دو بخش حفظ و قرائت برای شركت در اين مسابقات اعلام آمادگی كرده بودند.

بخش حفظ اين مسابقات امسال برای سومين سال متوالی است كه برگزار می‌شود.

16 داور از كشورهای مصر، عربستان سعودی، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تايلند و مالزی اين مسابقات بين‌المللی‌ را داوری‌ می‌كنند تا قاريان برتر را انتخاب كنند.
captcha