نبود مسجد رسمی در آتن؛ مشکل مسلمانان یونان
کد خبر: 3505860
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

نبود مسجد رسمی در آتن؛ مشکل مسلمانان یونان

گروه بین‌الملل: نبود مساجد رسمی در آتن، پایتخت یونان، مسلمانان این کشور را مجبور به استفاده از زیرزمین، انبارها، گاراژها و ساختمان‌های متروکه و پر از گردو خاک در حومه این شهر کرده است.

انگلیسی/ رنج مسلمانان از نبود مساجد رسمی در آتن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «abc.net.au»، حدود 100 مکان و ساختمان نامناسب در حومه آتن به صورت غیررسمی به عنوان مسجد از سوی 300 هزار مسلمان شهر آتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
طیبه اشتیاق، معلم مسلمان پاکستانی‌تبار مقیم آتن که به تدریس به کودکان در یک مسجد زیرزمینی در حومه آتن مشغول است، می‌گوید: اینجا یک کارخانه قدیمی بوده و ما مجبور بودیم با وجود شرایط نامساعد و فاصله زیاد آن از شهر آن را اجاره کنیم.
ساخت مساجد رسمی در آتن به دلیل مخالفت شهروندان این شهر محقق نشده است.
آتن تنها پایتخت اروپایی است که یک مسجد رسمی ندارد. تاکنون چندین بار تصمیماتی برای ساخت مسجد در این شهر گرفته شده؛ اما با مخالفت شهروندان متوقف شده است.
حامیان وجود مسجد رسمی برای مسلمانان آتن امیدوارند که در ماه سپتامبر طرح ساخت این مسجد آغاز شود؛ هرچند که کلیسای ارتدکس یونان تلاش زیادی برای توقف این طرح می‌کند.
یونان در گذشته مساجد متعددی از دوران امپراطوری عثمانی به یادگار داشت؛ اما از زمان استقلال این کشور در سال 1832، این مساجد از بین رفته یا تخریب شدند.
captcha