هتک حرمت مساجد و نسخه‌های قرآن در میانمار
کد خبر: 3542086
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

هتک حرمت مساجد و نسخه‌های قرآن در میانمار

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی میانمار با حمله به خانه‌ها و مساجد اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین به نسخه‌های قرآن اهانت کردند.

هتک حرمت مساجد و نسخه‌های قرآن در میانمار

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Arakan NA»، در این حملات نیروهای امنیتی از ساعت هفت صبح به خانه‌های شهر مائونگدا در ایالت راخین حمله کرده و تا ظهر به اعمال خشونت علیه مسلمانان ادامه دادند.

غارت اموال مسلمان، بی‌حرمتی به زنان، دستگیری و کشتن برخی از شهروندان و حمله به مساجد در دستور کار نیروهای امنیتی در این حملات بود.

سربازان همچنین با حمله به مساجد اقدام به اهانت و پاره کردن قرآن‌ها کرده و فضای داخل مساجد را بر هم می‌زدند تا احساسات مسلمانان روهینگیا را تحریک کنند.

سرکوب نظامی شدید اخیر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در پی کشته شدن چند نظامی میانماری و مقصر دانستن مسلمانان روهینگیا از یک ماه پیش آغاز شده است.

گزارش‌ نقض شدید حقوق بشر از سوی مقامات و نیروهای میانماری علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، سبب فعالیت گروه‌های بشردوستانه شده است.

بسیاری از آژانس‌های امدادی و بشردوستانه ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، از دولت میانمار خواسته‌اند که اجازه دهد به مردم بی‌خانمان شده ایالت راخین کمک‌رسانی کنند اما دولت میانمار به آن‌ها اجازه نمی‌دهد.

captcha