درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره کشتار مسلمانان میانمار
کد خبر: 3540748
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره کشتار مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل: کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق و تفحص در مورد کشتار ادامه‌دار شهروندان مسلمان روهینگیا از سوی نیروهای امنیتی میانمار در ایالت راخین شدند.

انگلیسی/ سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد کشتار مسلمانان میانمار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل درخواست کردند که کشتار شهروندان مسلمان غیرمسلح، آتش‌زدن روستاهای مسلمان‌نشین و دستگیری خودسرانه مسلمانان از سوی نیروهای امنیتی میانمار مورد بررسی قرار بگیرد.
دولت میانمار چند روز قبل با اعلام اینکه یک گروه ۳۰۰ نفره ۹ افسر پلیس را هفته گذشته در نزدیکی مرز بنگلادش کشته‌اند، اقلیت مسلمان روهینگیا را مسئول این حادثه اعلام کرد.

از آن پس سرکوب مسلمانان روهینگیا در ایالت مسلمان‌نشین راخین میانمار آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

آژانس‌های امداد‌رسانی اعلام کرده‌اند که حدود 15 هزار نفر که اکثراً مسلمانان روهینگیا بوده‌اند از
18 مهرماه و از زمان آغاز حملات هماهنگ نیروهای مسلح میانمار به مناطق مسلمان‌نشین در مناطق مرزی جنوب غربی میانمار، آواره شده‌اند.
این در حالی است که دولت میانمار به سرپرستی «آنگ سان سوچی» برنده جایزه صلح نوبل، اقدامات نیروهای امنیتی را پاکسازی دقیق شهر مائونگدا در ایالت راخین در جست‌وجوی عاملان حمله به نیروهای پلیس نامیده است.

دولت میانمار اعلام کرده از 300
مسلمان روهینگیا که آن‌ها را «جنگجو» خوانده است، 53 نفر دستگیر شده و 30 نفر کشته شده‌اند.
گرچه تعداد کشته شدگان 30 نفر اعلام شده؛ اما نیروها و منابع حقوق بشری اعلام می‌کنند که این تعداد بیش از این‌ها است و کشته‌شدگان شهروندان مسلمان غیرمسلح هستند.
captcha