نماینده روشندل توگو از فقر امکانات می گوید/ حتی نوار کاست قرآنی هم نداشتم
کد خبر: 3593192
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

نماینده روشندل توگو از فقر امکانات می گوید/ حتی نوار کاست قرآنی هم نداشتم

گروه بین الملل: در مسیر حفظ قرآن با توجه به نابینایی ام، همراهی برای رفتن به این جلسه ها نداشتم، همچنین نوارهای صوتی قاریان در دسترسمان نیست و متأسفانه کشورمان هیچ حمایتی از روشندلان و معلولان نمی کند و این امر بسیار بد است.

نماینده روشندل توگو از فقر امکانات می گوید/ حتی نوار کاست قرآنی هم نداشتم
«اودو دوری»، حافظ روشندل 25 ساله از توگو که در رشته حفظ کل قرآن در دومین مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام به رقابت پرداخته است، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) تاکید کرد: من مادرزادی نابینا نبودم بلکه کم کم بینایی ام را در چهار پنج سالگی از دست دادم، ولی خداوند نور بصیرت را در قلبم قرار داد.
دوری با اشاره به مدت ورودش به مسیر فعالیتهای قرآنی گفت: حدود چهار سال است که وارد مسیر و راه قرآن شدم و قرآن را حفظ کردم، من در مسابقات محلی و استانی بسیاری شرکت کرده ام اما این نخستین مشارکت من در مسابقات بین المللی است.
حافظ روشندل اهل توگو انگیزه خود را از حفظ قرآن اینگونه تعریف می کند و می گوید: خداوند متعال در کتاب قرآن مجید گفته است که هر کس یک از حرف از قرآن را حفظ و قرائت کند بسی اجر و ثواب دارد و خداوند برای او حسنات بسیاری می نویسد، به همین دلیل من حفظ قرآن را به انجام دیگر امور ترجیح دادم و به حمدالله حافظ کل قرآن شدم.
روشندل شرکت کننده در مسابقات ایران، درباره کیفیت برگزاری این مسابقات گفت: برگزاری مسابقات بین المللی از سوی ایران گام بسیار خوبی در جهت حمایت از روشندلان است، این مسابقات باعث می شود که روشندلان از کشورهای مختلف در کنار یکدیگر گرد هم بیایند بنابراین باعث وحدت آنان و تشویق آنها می شود و هنگامی که به کشورشان باز میگردند با روحیه ای قوی و اعتماد به نفس به ادامه فعالیت های قرآنی می پردازند.
دوری در رابطه با علت روی آوردن به قرآن گفت: من هیچ تشویقی از سوی کسی نداشتم بلکه با تصمیم و اراده خودم به سوی قرآن رفتم چرا که قرآن منشاء تمام برکت ها و خیرات است و باعث می شود انسان دین خود را کاملا بشناسد.
وی در رابطه با نحوه حفظ قرآن گفت: حفظ قرآن را با رفتن به جلسه ها و حلقه های قرآنی که در مساجد برگزار می شد، شروع کردم و برای یادگیری هر چیزی باید نخست استادی باشد تا درس را به تو یاد بدهد در این مسیر استاد عزیزی به نام «بنگنا ابوبکر» داشتم که کمک به سزایی در آموزش حفظ قرآن به من داشت.
وی درباره نحوه برگزاری مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام در ایران گفت: این رقابتها به نحو احسن برگزار شد؛ همه چیز از استقبال در فرودگاه تا هتل و غیره عالی بود و من از کشور ایران به خاطر دعوت و مهمان نوازیشان متشکرم و امیدوارم این مسابقات وسیع تر باشد و در کشورهای مختلف گسترش یابد.
وی با اشاره به مشکلات روشندلان در کشور توگو گفت: در مسیر یادگیری حفظ قرآن با توجه به نابینایی ام، همراهی برای رفتن به این جلسه ها نداشتم، همچنین نوارهای صوتی قاریان در دسترسمان نیست و متأسفانه کشورمان هیچ حمایتی از روشندلان و معلولان نمی کند و این امر بسیار بد است. 
حافظ روشندل توگویی در رابطه با شعار مسابقات «یک کتاب؛ یک امت» گفت: این شعار وحدت مسلمانان را تقویت می کند، ما همگی مسلمانیم و رو به یک قبله نماز میخوانیم یک کتاب «قرآن» داریم و پیامبرمان «محمد (ص)» است.
وی در پیامی به روشندلان عزیز تأکید کرد: خدا با ما روشندلان است، اگر کسی می خواهد در جامعه خار نشود باید به قرآن روی بیاورد و به قرائت قرآن اهتمام ورزد که عزت ما در آن است و باید همگی با هم متحد شویم.
captcha