مرحله مقدماتی مسابقات قرآن عمان امروز آغاز می‌شود
کد خبر: 3629816
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن عمان امروز آغاز می‌شود

گروه بین‌الملل: مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن «سلطان قابوس» عمان از امروز، 23 مردادماه، با نظارت مرکز عالی علوم و فرهنگ «سلطان قابوس» آغاز می‌شود.

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات ملی قرآن عمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه عمانی «الوطن»، نام‌نویسی برای شرکت در این مسابقات از 21 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شده بود و علاقه‌مندان تا 16 مردادماه فرصت داشتند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این رقابت‌ها، برای حضور در بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن «سلطان قابوس» نام‌نویسی کنند.
قرار است، مرحله نهایی این مسابقات آبان‌ماه سال جاری با حضور نفرات برتر مرحله مقدماتی این رقابت‌ها برگزار شود.
«علی عبدالله صقری»، مدیر دفتر مسابقات قرآن سلطان قابوس در این باره گفت: این مسابقات به نحوی طراحی شده است که افرادی که تنها حافظ چند جزء هستند تا حافظان کل می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: این مسابقات سهم زیادی در پرورش جوانان قرآنی در عمان داشته، به طوری که آن‌ها طی سال‌های اخیر توانسته‌اند به عنوان نماینده این کشور در تعدادی از مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کرده و رتبه‌های ممتازی را کسب کنند. 
صقری تصریح کرد: در مسابقات امسال تعداد متسابقانی که به مرحله نهایی رقابت‌ها راه می‌یابند، نسبت به سال‌های گذشته دو برابر خواهد شد، به طوری که در سال‌های گذشته در هر رشته 4 متسابق به مرحله نهایی راه پیدا می‌کرد، این در حالی است که امسال از هر رشته 8 متسابق در مرحله نهایی رقابت‌ها حضور خواهند داشت.
وی یادآور شد: 2 هزار و 156 متسابق در دو بخش بانوان و آقایان برای حضور در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها نام‌نویسی کرد‌ه‌اند كه شهر «نزوی» با 314 شرکت‌کننده بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. 
بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن «سلطان قابوس» عمان در شش رشته حفظ کل قرآن با تجوید، حفظ 24 جزء متوالی با تجوید، حفظ 18 جزء متوالی قرآن با تجوید، حفظ 12 جزء متوالی با تجوید، حفظ 6 جزء متوالی با تجوید و حفظ دو جزء متوالی با تجوید برگزار می‌شود.
از دیگر شروط این مسابقات این است که متسابقین باید دارای ملیت عمانی باشند و داوطلبان همه رشته‌ها به جز حفظ کل اگر پیش از این در رقابت‌های سراسری قرآن «سلطان قابوس» کرده‌اند باید در این دوره از مسابقات، رشته بالاتری را برای مشارکت انتخاب کنند و همچنین باید سه سال از آخرین حضور آنان در رقابت‌ها گذشته باشد.

captcha