فعالیت ۲۹۴ دارالقرآن در زندان‌های کشور
کد خبر: 3631001
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
رستمی خبر داد:

فعالیت ۲۹۴ دارالقرآن در زندان‌های کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به فعالیت ۲۹۴ دارالقرآن در سازمان زندان‌های کشور و این‌که لازم است خیرین برای ساخت دارالقرآن در سازمان زندان‌های کشور ورود پیدا کنند، گفت: ۲۱ هزار نفر از مددجویان سراسر کشور که حافظ بیش‌ از سه جزء از قرآن‌کریم هستند در سامانه اوقاف و با توجه به آزمون‌های مربیان سازمان اوقاف ثبت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رستمی،  مدیرکل اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم سازمان زندان‌های منطقه ۲ کشور در خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مددجویان سازمان زندانهای کشور در دو منطقه البرز و لرستان برگزار شد.
‌وی به فعالیت ۲۹۴ دارالقرآن در سازمان زندان‌های کشور اشاره کرد و افزود: تمام دارالقرآن‌های سازمان زندان‌های کشور مجهز به برنامه‌های آموزشی هستند.
رستمی با اشاره به این‌که برنامه‌ای مترقی‌تر از برنامه‌های قرآنی نداریم،  تصریح کرد: در بحث حفظ موضوعی در سازمان زندان‌های کشور فعالیت‌های گسترده انجام شده است.
مدیرکل اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: ما نیازمند توسعه معارف قرآنی در قالب حفظ موضوعی آیات هستیم این در حالی‌است که تدبر و حفظ آیات موضوعی قرآن اثر ماندگارتری خواهد داشت.
وی با بیان این‌که حفظ قرآن در سازمان زندان‌های کشور از چند سال گذشته مطرح بوده است، ادامه داد: حضور اوقاف در سازماندهی فعالیت‌های قرآنی در سازمان زندان‌های کشور گسترده است.
21 هزار مددجوی زندان‌ها حافظ قرآن شدند
حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: آمار ۲۱ هزار نفر از مددجویان سراسر کشور که حافظ بیش‌از سه جزء از قرآن‌کریم هستند در سامانه اوقاف و با توجه به آزمون‌های مربیان سازمان اوقاف ثبت هستند.
مدیرکل اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور با بیان این‌که عشق مردم لرستان در اهل‌بیت عصمت و طهارت زبانزد خاص و عام است، خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری مسابقات قرآن این است که حداقل نیمی از مددجویان سازمان زندان‌های کشور حافظ قرآن شوند.
وی با بیان این‌که سازمان زندانهای کشور نیازمند آمار بیشتر دارالقرآن است، اضافه کرد: خیرین برای ساخت دارالقرآن در سازمان زندان‌های کشور ورود پیدا کنند.
captcha