تشکیل اتحادیه قرآنی مدغم 16 استان بدون هیچ چالش مهمی/ اتحادیه کشوری پس از پایان کار استا‌ن‌ها
کد خبر: 3635877
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
بهبودی اظهار کرد:

تشکیل اتحادیه قرآنی مدغم 16 استان بدون هیچ چالش مهمی/ اتحادیه کشوری پس از پایان کار استا‌ن‌ها

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم گفت: اتحادیه کشوری طبیعتا بعد از اتمام ادغام اتحادیه‌های استانی و تشکیل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی، قرآن و عترت استا‌ن‌ها رخ می‌دهد.

حسین بهبودی، مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به اینکه زمان ادغام اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشوری مشخص شده است یا خیر؟، اظهار کرد: اتحادیه کشوری طبیعتا بعد از اتمام ادغام اتحادیه‌های استانی و تشکیل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی، قرآن و عترت استا‌ن‌ها است.
وی ادامه داد: چون نمایی که برای انتخابات اتحادیه‌ کشوری تصویب شده است، با حضور نمایندگان اتحادیه‌های استان‌ها شکل می‌گیرد که طبیعتا بعد از تشکیل مجمع عمومی در استان‌ها و انتخاب اعضای اتحادیه مدغم انجام می‌شود.
بهبودی با اشاره به اینکه کلیات این انتخابات اتحادیه مدغم کشوری مشخص است اما زمان آن نامعلوم است، اضافه کرد: منتهی یکی از نگاه دیگر اینست که اعضای هیئت رسیدگی این گونه رأی گرفته و تصویب شد که اساسنامه اتحادیه کشور در شورای توسعه تصویب شود که با رأی اکثریت به تصویب رسیده و اینکه تحت نظارت هیئت رسیدگی باشد، شکی در آن نیست.
مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: این موضوع حدود پنج ماه پیش احصا شده و به دبیرخانه شورای توسعه نیز ارسال شده است که در دستور کار قرار دهند که در آنجا احتمال دارد تصویب اساسنامه و یا رد این موضوع را تأیید کنند و تصمیم گیری در این زمینه را به هیئت رسیدگی ارجاع دهند.
بهبودی عنوان کرد: سپس تشکیل هیئت اتحادیه کشوری نیز باید تعیین تکلیف شده باشد تا تاریخ انتخابات و یا مجمع عمومی مشخص شود.
وی در خصوص تشکیل مجمع عمومی در برخی از استان‌ها و انتخابات اتحاد‌یه‌های مدغم در استان‌ها، اظهار کرد: در شش استان کشور و با توجه به تشخیص و تصویب کمیته قرآنی استان که متشکل از دو مسئول و کارشناس امور قرآنی استان و همچنین دو مدیران عامل اتحادیه‌های استانی است و تأیید کمیته مرکزی هیئت رسیدگی زمان برپایی مجمع در استان‌های قم، بوشهر، فارس، خوزستان، مرکزی و خراسان جنوبی تغییر کرد.
مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص فرآیند تشکیل مجمع عمومی در استان‌ها طبق تقویم زمانی مشخص شده و انتخابات اتحادیه مدغم از پنجم مردادماه تاکنون، اظهار کرد: نظم و انضباط و همدلی که در استان‌ها در حین برپایی مجمع عمومی و در فرآیند اجرای این روند داشتیم، فوق تصور بوده است.
وی ادامه داد: بعد از 12 سال کش و قوس در این زمینه، این بر همگان ثابت شد که آنچه که در زمینه تغییر ذائقه‌ها و سلیقه‌ها بوده است معتقدم در حاکمیت بوده است و نه در بخش مردمی کما اینکه با اشاره‌ای که دوستان در هیئت رسیدگی انجام دادند و ادغام‌ها در حال انجام است می‌توان گفت بطور کامل و بدون اینکه کوچکترین گزارش درباره تخلفات داشته باشیم، شاهد این موضوع هستیم.
بهبودی اضافه کرد: مرادم این است که آنقدر تخلفات گفته شده ریز و جزئی است که حیف است بخاطر آنها فرآیند ادغام‌ها را زیر سؤال ببریم. استان‌ها بدون هیچ گونه چالشی مجمع عمومی را تشکیل دادند و انتخاباتشان را انجام دادند و  هیچ حرفی و گزارشی در خصوص اختلاف جدی در فرآیند اتخاذ تمهیدات لازم در کمیته و یا در خود برگزاری مجمع، دریافت نکردیم.
وی عنوان کرد: تا به الان 16 استان یعنی در بیش از نیمی از استان‌ها اتحادیه مدغم شکل گرفته و حتی یکی از استان‌ها شاهد خلل در برپایی مجمع نداشتند و این نشان می‌دهد که واقعا قرآنیان و افرادی که مدیر مؤسسات را برعهده دارند، به خوبی انتخاب شده‌اند و به تمام معنا اهلیتشان و انس‌شان با قرآن کریم و تربیت یافت بودنشان از قرآن را نشان دادند.
مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: این درس بزرگ برای متولیان و مسئولان است که الحمدلله جامعه قرآنی ما وحدت رویه را داشته است و با این زمینه‌سازی که هیئت رسیدگی و همه مسئولان توانسته‌‌اند این فضاسازی را ایجاد کنند این وحدت و هم‌افزایی مضاعف می‌شود و منجر به برکات ارزشمندی برای جامعه قرآنی می‌شود.
مطالب مرتبط
captcha