ثبت نام 14 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن قطر
کد خبر: 3671408
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
وزارت اوقاف و امور اسلامی اعلام کرد؛

ثبت نام 14 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن قطر

گروه بین‌الملل: چهارده هزار دانش‌آموز قطری تاکنون برای شرکت در پنجاه و هفتمین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن ویژه مدارس نامنویسی کرده‌اند.

انگلیسی/ حضور 14 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن قطربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری GTimes؛ مسابقات سالانه حفظ قرآن مدارس قطر به همت بخش علوم قرآن وابسته به اداره تبلیغات و ارشاد دینی وزارت اوقاف وامور اسلامی قطر و با هماهنگی وزارت آموزش این کشور برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان دختر و پسر از مدارس مستقل، خصوصی و غیردولتی قطر در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند و نامنویسی همچنان تا روز 22 بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از دانش‌آموزان خواسته تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

این مسابقات اسفند ماه امسال در دو رشته حفظ قرآن برگزار می‌شود؛ رشته اول از سوره فجر تا سوره شوری و ویژه مقاطع اول ابتدایی تا سوم متوسطه و رشته دوم نیز شامل حفظ بیش از ۷ جزء قرآن است. 

کشور قطر بیش از ۵۰ سال است که مسابقات سالانه حفظ قرآن کریم را در سطح مدارس این کشور برای دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌کند و در پایان از برگزیدگان با اهدای جوایز تجلیل به عمل می‌آورد.

این مسابقات با استقبال گسترده‌ای از سوی دانش‌آموزان مدارس مختلف روبه‌رو می‌شود که این مسئله نشان‌دهنده علاقه‌مندی دانش‌آموزان، اولیای آن‌ها و مسئولان مدارس به مسابقات قرآن است.

سال گذشته 28 هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند. قطر حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد/.

 

captcha