رقابت ملیت‌های مختلف در مسابقات قرآنی قطر
کد خبر: 3694720
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

رقابت ملیت‌های مختلف در مسابقات قرآنی قطر

گروه بین‌الملل ـ دومین دوره مسابقات حفظ قرآن موسوم به «أُتْرُجَّة»، با حضور دانش‌آموزانی از قطر و ملیت‌های مختلف مقیم این کشور برگزار می‌شود.

برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی «اترجه» در قطر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری gulf365.co؛ بوستان گیاهان قرآنی وابسته به مؤسسه علوم، آموزش و توسعه جامعه قطر از آغاز نام‌نویسی در دومین مسابقات حفظ قرآن موسوم به «أترجه» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر زیر 12 سال  خبرداد.

فاطمه صالح خلیفی، مدیر بوستان گیاهان قرآنی قطر با بیان این که دومین دوره این مسابقات همزمان  با آغاز ماه رمضان در مسجد جامع شهرک آموزشی دوحه برگزار می‎شود، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تشویق دانش‌آموزان به حفظ کتاب خدا و عمل به آن و آشنایی آن‌ها با آیات و قصص قرآنی که اصطلاحات گیاهی در آن به کار رفته، است.

وی با اشاره به این که این مسابقات ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر زیر 12 سال در مدارس قطر است، تصریح کرد: سال گذشته 800 دانش‌آموز با 26 ملیت مختلف در این مسابقات شرکت کردند.

خلیفی افزود: این دوره از مسابقات به همت بوستان گیاهان قرآنی و با همکاری مسجد جامع شهرک آموزشی دوحه، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، وزارت آموزش و آموزش عالی و مدارس مؤسسه قطر برگزار می‌شود.

همچنین، محمدعلی غربانی، رئیس بخش امور اسلامی اداره توسعه جامعه مؤسسه قطر در این باره تصریح کرد: دومین دوره از مسابقات أترجه ویژه دختران و پسران زیر 12 سال و شامل حفظ سه جزء از قرآن کریم است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی بوستان گیاهان قرآنی برای شرکت در آن ثبت‌نام کنند.

این مسابقات در مسجد جامع شهرک آموزشی و در دو مرحله برگزار می‎شود که مرحله نخست آن 11 لغایت 16 اردیبهشت‌ماه و مرحله دوم آن  30 اردیبهشت لغایت 3 خردادماه برگزار خواهد شد.

همچنین، مراسم اختتامیه این مسابقات بین روزهای 12 تا 14 خردادماه در مسجد جامع شهرک آموزشی دوحه برگزار می‎شود.

برگزاری سمینارهای متعدد در ارتباط با قصص قرآنی با موضوع گیاهانی که در کتاب خدا و احادیث نبوی به آن‌ها اشاره شده و برگزاری نمایشگاهی از این گیاهان و نمایش برخی داروهای گیاهی از دیگر فعالیت‌هایی است که در حاشیه این مسابقات انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha