آغاز مرحله نخست مسابقات ملی قرآن اردن
کد خبر: 3681737
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

آغاز مرحله نخست مسابقات ملی قرآن اردن

گروه بین‌الملل: مرحله نخست بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ و تلاوت قرآن اردن ویژه آقایان موسوم به رقابت‌های قرآن «الهاشمی» آغاز شد.

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی هاشمیه در اردنبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی اردن(پترا)، مرحله نخست بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه آقایان موسوم به رقابت‌های قرآن «الهاشمی» از دیروز (23 دی ماه) آغاز شد و تا پنجم اسفندماه ادامه دارد.

حاتم حسیمات، مدیر اداره آموزش‌های دینی وزارت اوقاف اردن با اعلام این خبر تصریح کرد:  انتظار می‌رود بیش از 1500 متسابق در مرحله نخست این مسابقه شرکت کنند.

وی در ادامه از همه داوطلبان خواست برای نام‌نویسی و شرکت در این مسابقات به ادارات اوقاف استان‌های مختلف این کشور مراجعه کنند.

حسیمات در ادامه گفت: مرحله دوم این مسابقات  ماه مارس(اسفندما) و مرحله نهایی آن در ماه آوریل(فرودین 97) برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در پایان رقابت‌ها از پنج نفر نخست هر رشته تجلیل می‌شود، گفت: این مسابقه در هفت رشته برگزار می‌شود که هر رشته شرایط سنی خود را دارد.

حاتم حسیمات بیان کرد: حفظ کامل یا 25 جزء قرآن ویژه گروه سنی کمتر از 30 سال، حفظ 20 جزء ویژه گروه سنی کمتر از 25 سال، حفظ 15 جزء مربوط به افراد کمتر از 20 سال، حفظ 10 جزء ویژه گروه سنی کمتر از 18 سال، حفظ پنج جزء مربوط به افراد کمتر از 12 سال و حفظ یک جزء ویژه گروه سنی کمتر از هشت سال از رشته‌های مختلف این رقابت‌ها است/.



captcha