یونیسف: طوفان‌های فصلی، کودکان روهینگیایی را تهدید می‌کند
کد خبر: 3682849
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

یونیسف: طوفان‌های فصلی، کودکان روهینگیایی را تهدید می‌کند

گروه بین‌الملل: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به سلامت بیش از نیم میلیون کودک آواره روهینگیایی با نزدیک شدن موسم طوفان‌های فصلی در مرز میانمار و بنگلادش ابراز نگرانی کرد.

طوفان، جان کودکان روهینگیا را تهدید می‌کندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: طوفان‌‌های فصلی جان کودکان آواره روهینگیایی را که در اردوگاه‌های شلوغ  در بنگلادش به سر می‌برند، تهدید می‌کند.

یونیسف در این بیانیه با اشاره به این که بحران انسانی کنونی می‌تواند به یک بلا تبدیل شود، آورده؛  صدها هزار کودک هم‌اکنون در شرایط وحشتناکی زندگی می‌کنند و با خطری بزرگ تر از بیماری، سیل، زلزله و آوارگی رو به رو هستند.

در ادامه این بیانیه آمده؛ تاکنون بیش از 4 هزار مورد مشکوک به دیفتری میان آوارگان گزارش شده که 32 مورد از آنها به فوت منجر شده که 24 نفر از آن‌ها کودک بودند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این بیانیه همچنین به آغاز واکسیناسیون کودکان روهینگیا ضد دیفتری اشاره کرده است.

از سوی دیگر، ادوارد بیگبدر، نماینده یونیسف در بنگلادش اعلام کرد: آب‌های غیربهداشتی، عدم وجود سرویس‌های بهداشتی مناسب و نبود بهداشت می تواند به انتشار وبا و التهاب کبدی منجر شود.

آندری ماهسیچ، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز بر لزوم دسترسی هرچه سریع‌تر این کمیساریا و شرکای آن به پناهندگان در ایالت راخین برای ارزیابی وضعیت و کمک به نیازمندان تاکید کرد/.

captcha