آغاز مرحله نهایی مسابقات «حفظ و تجوید» کویت
کد خبر: 3686043
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

آغاز مرحله نهایی مسابقات «حفظ و تجوید» کویت

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی «حفظ و تجوید» قرآن کریم کویت، عصر امروز (8 بهمن‌ماه) در دو بخش آقایان و بانوان آغاز می‌شود.

آغاز مرحله نهایی مسابقات «حفظ و تجوید» کویتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری 3ajlnews.com؛ منصور صقعبی، معاون دبیرکل دبیرخانه اوقاف کویت از مشارکت 1729 متسابق در مرحله نهایی بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی «حفظ و تجوید» قرآن این کشور خبر داد.

 در این دوره از مسابقات، علاوه بر متسابقین جوان، رقابت قرآنی میان افراد مسن و همچنین معلولان و افراد داری نیازهای خاص نیز برگزار می‌شود.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات سراسری «حفظ  وتجوید» قرآن کویت امسال با همکاری وزارت امور اجتماعی این کشور در گروه سنی نوجوانان نیز برگزار می‌شود و همچنین، این رقابت‌ها در دو شهر «منچستر»، انگلستان و «دوبلین»، پایتخت جمهوری ایرلند نیز برای دانشجویان کویتی بورسیه دانشگاه‌های این دو کشور در سه رشته حفظ 5 جزء، حفظ 3 جزء و حفظ یک جزء قرآن کریم برگزار می‌‌کند.

صعقبی ضمن بیان تلاش کمیته دائم برگزارکننده مسابقات ملی قرآن کویت تصریح کرد: فعالیت‌های لازم برای آگاهی علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از مسابقات از طریق رسانه‌های مختلف صورت گرفت و 40 نهاد خیریه و رسمی در برگزاری این رقابت‌ها مشارکت دارند.

گفتنی است، بیست‌ویکمین دوره مسابقات سراسری «حفظ و تجوید» قرآن تا روز چهارشنبه (11 بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت/.

captcha