رقابت 1429 نفر در مسابقات تلویزیونی قرآن قطر
کد خبر: 3692908
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

رقابت 1429 نفر در مسابقات تلویزیونی قرآن قطر

گروه بین‌الملل ـ 1429 شرکت‌کننده از 55 کشور در دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه «کتارا» در قطر به رقابت می‌پردازند.

رقابت 1429 نفر در مسابقات تلویزیونی قرآن قطر

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الکترونیکی الشرق؛ خالد بن إبراهيم سليطی، مدیرکل موسسه فرهنگی «کتارا» در قطر با اعلام این خبر تصریح کرد: دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه کتارا با شعار «صوت‌های خود را با قرآن زینت دهید» برگزار می‌شود.

وی افزود: 1273 شرکت‌کننده از 18 کشور عربی و 156 نفر از 37 کشور غیرعربی در مرحله ابتدایی این مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقات گفت: هر شرکت‌کننده باید سه قطعه از آیات قرآن را به مدت پنج دقیقه تلاوت ‎کند که یک بخش آن‌ها باید به صورت ترتیل و دو بخش دیگر به صورت تجوید و براساس مقامات معروف باشد و آن را برای کمیته برگزارکننده مسابقات ارسال کند.

در همین رابطه، خالد عبدالرحیم سید، ناظر مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن جایزه کتارا تصریح کرد: کمیته گزینش از میان شرکت‌کنندگان، صاحبان 100 صوت برتر را برای حضور در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها انتخاب می‌کند.

وی افزود: در مرحله مقدماتی این مسابقات، 100 شرکت‌کننده در قالب 20 گروه حضور دارند که در هر گروه، 5 شرکت‌کننده با یکدیگر رقابت می‌کنند و یک نفر از آنها به مرحله نیمه نهایی راه می‎یابد و مرحله نیمه نهایی نیز شامل 5 گروه است که در هر گروه 4 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند و یک نفر از آنها برای شرکت در مرحله نهایی مسابقه انتخاب می‌شود و در پایان این مرحله نفرات اول تا پنجم به ترتیب مشخص می‌شوند.

وی افزود: دومین دوره این رقابت‌ها ماه رمضان سال آینده در سالن «اپرا»ی مؤسسه فرهنگی کتارا در شهر دوحه برگزار می‌شود و در قالب برنامه‌ای خاص در طول ماه رمضان از تلویزیون قطر پخش خواهد شد.

موسسه فرهنگی «کتارا» قطر،  مبلغ یک میلیون و نیم ریال قطری جایزه برای نفرات اول تا پنجم این رقابت‌‌ها در نظر گرفته که به نفرات اول تا پنجم این مسابقات به ترتیب ۵۰۰ هزار ریال قطری، ۴۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار، ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ هزار ریال قطری اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی تلاوت قرآن «کتارا»، ماه رمضان گذشته  به مدت ۲۱ روز در سالن اپرای مؤسسه کتارا برگزار و از تلویزیون قطر پخش شد که در نهایت عصام عبدالحفیظ عمر سالم از لیبی، محمد مصطفی محمد عبدالرحمن عرب از مصر، آنس طورانی از مراکش، احمد عمر محمد نجار از مصر و احمد شاویش از الجزائر رتبه‌های اول تا پنجم این رقابت را کسب کردند.

انتهای پیام

captcha