ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از حمله به مسلمانان سریلانکا
کد خبر: 3696021
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از حمله به مسلمانان سریلانکا

گروه بین‌الملل ـ سازمان همکاری اسلامی از اقدام برخی افراد آشوبگر در حمله به یک مسجد و تعدادی مغازه و خودروی متعلق به مسلمانان در شهر «امبارا»ی سریلانکا ابراز نگرانی شدید کرد.

ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از حمله به مسلمانان سریلانکا
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به حمله به مسلمانان در سریلانکا، بر ضرورت احترام به حقوق اقلیت مسلمان این کشور و آزادی آنان در انجام اعمال دینی و عبادی خود تأکید کرد.
 
سازمان همکاری اسلامی همچنین از دولت سریلانکا خواست که براساس قوانین و آیین‌نامه‌های بین‌المللی حقوق بشر، ضمن تحقیق سریع درباره تعرض به حقوق مسلمانان این کشور، امنیت و سلامت اقلیت مسلمان سریلانکا در انجام شعایر دینی را تضمین کند.
 
یادآوری می‌شود، پلیس سریلانکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در اثر درگیری بین بودایی‌های افراطی با مسلمانان در شرق این کشور به یک مسجد و چندین مغازه متعلق به مسلمانان آسیب وارد شد و پنج نفر زخمی شدند.

درگیری بین بودایی‌ها و مسلمانان از سال گذشته زمانی آغاز شد که بودایی‌های افراطی، مسلمانان را متهم کردند که مسلمانان به اجبار می‌خواهند افراد دیگر را مسلمان کنند.

گفتنی است، دولت ماتریپیلا سریسینا، رئیس جمهوری سریلانکا از سوی گروه‌های مخالف سیاسی به دلیل پایبند نبودن به تعهدات انتخاباتی خود مبنی بر کنترل گروه‌های افراطی بودایی مورد انتقاد قرار گرفته است. 71 درصد از جمعیت سریلانکا بوداییان و 9 درصد را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha