بوداییان سریلانکا خشونت علیه مسلمانان را محکوم کردند
کد خبر: 3698399
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

بوداییان سریلانکا خشونت علیه مسلمانان را محکوم کردند

گروه بین‌الملل - همزمان با اقدامات ارتش و دولت سریلانکا برای بازگشت آرامش به شهر خشونت‌زده کندی، صدها راهب بودایی در تجمعی در کلمبو، پایتخت این کشور، شورش‌ها و خشونت‌ها علیه مسلمانان را محکوم کردند.

 

تجمع خاموش راهبان بودایی سریلانکا علیه شورش‌های ضد مسلمانان / انگلیسی 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ صدها نفر از راهبان میانه‌روی بودایی در این تجمع، شورش‌های ضد مسلمانان را که باعث کشته شدن دست کم دو نفر و اعلام وضعیت اضطراری در سراسر کشور شد، محکوم کردند.

جبهه ملی بهیکو متعلق به بوداییان روز جمعه اعلام کرد که این اعتراضات خاموش را علیه درگیری‌های قومی که عامل از بین رفتن اتحاد ملی است، سازماندهی کرده است.

در برخی از شبکه‌های اجتماعی سریلانکا نیز عکس‌هایی از راهبان بودایی منتشر شد که به نشانه اتحاد هنگام نماز جمعه از مساجد بازدید می‌کنند.

با اقدامات ارتش برای پایان دادن به حملات افراطگرایان سینهالی بودایی که منطقه را دچار آشوب و اغتشاش کرده بودند، در روز جمعه آرامش کم کم به مناطق مسلمان نشین کندی که دستخوش آشوب شده بود بازگشت و بسیاری از فروشگاه‌ها بازگشایی شدند.

به گفته پلیس، روز پنجشنبه عامل اصلی این شورش‌ها که مردی سینهالی به نام آمیت وراسینگهی است و مشهور به فعالیت های ضد مسلمانان در رسانه‌های اجتماعی است، به همراه 145 نفر دیگر دستگیر شد.

انتهای پیام

captcha