افتخار حافظ سوری به فراگیری قرآن نزد مفتی اعظم
کد خبر: 3709635
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

افتخار حافظ سوری به فراگیری قرآن نزد مفتی اعظم

گروه بین‌الملل ـ اسامه المحروس، حافظ قرآن سوریه فراگیری قرآن نزد مفتی اعظم این کشور را از افتخارات زندگی قرآنی خود می‌داند.

افتخار حافظ سوری به فراگیری قرآن نزد مفتی اعظم سوریه

اسامه المحروس، حافظ کل قرآن سوریه در گفتگو با خبرگزاری ایکنا با بیان این مطلب، افزود: نزد اساتید و علمای بزرگی در سوریه قرآن کریم را فراگرفته ام که شیخ احمد کفتارو، مفتی سابق سوریه از جمله این اساتید است.

وی افزود: همچنین احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه از جمله اساتید و علمای بزرگ سوریه است که علوم قرآن را نزد وی فرا گرفته ام و آموزش قرآن نزد این اساتید را از افتخارات زندگی قرآنی خود میدانم.

این حافظ سوری درباره انگیزه خود در حفظ کامل قرآن گفت: خوشبختانه من با دوستانم رقابت سالمی در زمینه حفظ قرآن ایجاد شد و توانستم با رقابت در این امر نیک و پسندیده حافظ کل قرآن شوم.

وی که دانشجوی دانشکده طب سنتی دانشگاه دمشق است، درباره سطح آموزش قرآن در دانشگاه های سوریه گفت: در دانشکده های مرتبط با علوم قرآنی و دینی، آموزش قرآن صورت می گیرد که با عنوان مثال در دانشکده الهیات دانشگاه دمشق آموز قرآن بخش مهمی از واحدهای درسی این دانشکده را تشکیل میدهد.


اسامه المحروس در ادامه درباره میزان اقبال جوانان و نوجوانان سوری به فراگیری قرآن گفت: با وجود فضای مجازی و سرگرمی های زیادی وجود دارد، اما اقبال جوانان و نونهالان سوری به قرآن همچنان از سطح بالایی برخوردار است.
وی گفت: همچنین مسابقات قرآنی و جوایزی که برای برگزیدگان در نظر گرفته می شود از دیگر عوامل جذب جوانان و به ویژه نونهالان در سوریه است.


یادآوری می شود، اسامه المحروس نماینده کشور سوریه در رشته حفظ کل قرآن ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مشهد است. این رقابتها قرار است در قالب برنامه تلویزیونی ضبط و اواخر ماه شعبان و اوایل ماه رمضان جاری از شبکه قرآن سیما پخش شود.

انتهای پیام

captcha