باران‌های موسمی هزاران مسلمان روهینگیایی را تهدید می‌کند
کد خبر: 3711142
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

باران‌های موسمی هزاران مسلمان روهینگیایی را تهدید می‌کند

گروه بین‌الملل - طبق گزارش «یونیسف»، احتمال بارش شدید باران‌های موسمی در بنگلادش طی ماه‌‌‌‌های آتی، جان هزاران مسلمان روهینگیایی را تهدید می‌کند.

 
باران‌های موسمی، هزاران مسلمان روهینگیایی را تهدید می‌کند
 
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، بار دیگر از احتمال به خطر افتادن جان حداقل 200 هزار مسلمان روهینگیایی بر اثر بارش باران‌های موسمی در بنگلادش خبر داد.

«کریستف بولیراک» سخنگوی یونیسف طی یک کنفراس مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل متحد واقع در شهر «ژنو» سوئیس، گفت: در فصل‌ باران‌های موسمی که تقریبا از ماه ژوئن آغاز شده و تا سپتامبر ادامه دارد، کودکان روهینگیایی در کمپ‌ آوارگان شرایط بسیار دشواری را خواهند داشت.

وی با بیان این که حتی شرایط کنونی نیز در کمپ آوارگان روهینگیایی واقع در منطقه «کاکس بازار» بنگلادش نگران کننده است، تصریح کرد: با آغاز باران‌های موسمی این وضعیت به مراتب سخت تر هم خواهد شد. خطراتی مانند سیل‌ و رانش زمین و همچنین مشکلاتی مانند شیوع بیماری‌های واگیر دار مسلمانان روهینگیایی را تهدید می‌کند.

سخنگوی یونیسف، با تأکید بر ضرورت امداد رسانی به این مناطق، گفت: با توجه به میزان شدت باران‌های موسمی می‌توان گفت جان 200 هزار مسلمان روهینگیایی در معرض خطر قرار دارد که از این تعداد هزاران نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

یادآور می‌شود؛ از 25 آگوست سال گذشته میلادی تا کنون در پی افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار تاکنون حداقل 700 هزار تن از آنان به بنگلادش پناهنده شده‌اند.
 
مهشید آذرخش
 
انتهای پیام
captcha