امکان بازدید آنلاین از موزه‌ هنرهای اسلامی برلین
کد خبر: 3718769
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

امکان بازدید آنلاین از موزه‌ هنرهای اسلامی برلین

گروه بین‌الملل - موزه پرگامون برلین، بیش از 11 هزار اثر از آثار موزه هنرهای اسلامی برلین را به‌صورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده است.

امکان بازدید آنلاین از موزه‌ هنرهای اسلامی برلینبه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ موزه پرگامون برلین یکی از غنی‌‌ترین موزه‌‌های جهان است و در این مجموعه، بالغ بر 5 هزار اثر تاریخی از ایران وجود دارد.

مجموعه هنرهای اسلامی این موزه ، آثار ارزشمند مربوط به جهان اسلام را از قرن هشتم تا نوزدهم میلادی در خود جای داده‌ است.

آثار ایرانی این موزه یکی از زیباترین بخش‌ها را تشکیل می‌دهد که شامل آثار متنوعی از تاریخ و فرهنگ ایران است.

در مجموعه‌ای که اخیرا به صورت آنلاین قابل مشاهده است، آثار زیبایی از معماری، صنایع دستی، جواهرات، سکه‌های قدیمی و هنرهای تجسمی اسلامی از کشورهایی مانند ایران، اردن، ترکیه، سوریه، پاکستان، عراق و سایر کشورهای اسلامی ارائه شده است.

در میان آثار مهم این مجموعه، اتاق حلب به چشم می‌خورد. این اتاق مملو از نمادهای هنر اسلامی متعلق به سال ۱۶۰۰ میلادی است که محل پذیرایی یک تاجر مسیحی اهل حلب از میهمانانش در دوران حکومت امپراطوری عثمانی بر سوریه بوده ‌است.

نمای قصر المشتی، یکی دیگر از آثار برجسته‌ای است که علاقمندان می‌توانند به صورت آنلاین مشاهده کنند. این اثر بخشی از باقی‌مانده‌ کاخ زمستانی ولید پسر یزید در اردن بوده که توسط سلطان عثمانی به قیصر آلمان هدیه شده است.

از آثار ایرانی معروف در این مجموعه نیز می‌توان به محراب معروف مسجد «عمادالدین» میدان سنگ کاشان و یک برگ از گلستان سعدی شیرازی اشاره کرد.

براساس اسناد تاریخی، محراب مسجد ميرعماد كاشان اولين محراب زرين فام رنگين كمانی در جهان است. همچنین از دیگر آثار شاخص این مجموعه می‌توان به فرش‌های دست‌باف و گنبدی از کاخ الحمرا در شهر گرانادا اسپانیا اشاره کرد.

علاقمندان برای اطلاع بیشتر از آثار موجود در موزه پرگامون می‌توانند اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام

captcha