مربی قرآن مصری درگذشت
کد خبر: 3723105
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

مربی قرآن مصری درگذشت

گروه بین‌الملل ـ مصطفی راغب، از مربیان برجسته و مشهور آموزش حفظ قرآن در استان «قلیوبیه» مصر به دلیل سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

شیخ مصطفی راغب مربی جوان قرآن درگذشت

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری akhbarelyom.com؛ مصطفی راغب، حافظ کل قرآن و یکی از مربیان مشهور و برجسته آموزش حفظ قرآن در شهر «بنها» واقع در استان «قلیوبیه» مصر بود که به دلیل سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

قرار است، پیکر این مربی آموزش حفظ قرآن بعد از نماز ظهر امروز(27 خردادماه) در مسجد «محلاوی» روستای «میت عاصم»(زادگاه متولی) تشییع شود.

این مربی قرآن مصری در سال 1990 به دنیا آمد و قرآن را نزد پدر آموخت. شیخ مصطفی در حالی که خردسال بود موفق به حفظ کل قرآن شد. وی فارغ‌التحصیل رشته علوم حدیث دانشکده اصول دین دانشگاه الأزهر بود.

مصطفی راغب دارای اجازه‌نامه آموزش حفظ قرآن کریم بود و به‌عنوان مربی آموزش حفظ در زادگاهش و مناطق دیگر فعالیت می‌کرد. وی همچنین در آموزشگاه «قها» وابسته به مرکز اسلامی الأزهر به آموزش حفظ قرآن مشغول بود و به شماری از قرآن‌آموزان خود نیز اجازه‌نامه قرآنی اعطا کرد.

این مربی مصری که گروه‌های مختلف سنی اعم از خردسالان و بزرگسالان در کلاس‌های قرآنی وی شرکت می‌کردند، تلاوت زیبا و دلنشین شبیه صدای مرحوم شیخ محمود خلیل حصری(قاری برجسته مصری) داشت.

مرحوم راغب آرزو داشت که تمام اهالی محل سکونتش حافظ قرآن شوند. روستای «میت عاصم» در استان قلیوبیه مصر در پی وفات این مربی با اخلاق قرآنی در حزن و اندوه فرو رفته است.

سیده حنان علویان

انتهای پیام

captcha