جلوه‌گری آیات قرآن در اجلاس اسقف‌های فیلیپین+عکس
کد خبر: 3728354
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
در قالب نمایشگاه صورت گرفت؛

جلوه‌گری آیات قرآن در اجلاس اسقف‌های فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل – نمایشگاه خوشنویسی قرآنی با موضوع «گفت‌و‌گوی ادیان» امروز(16 تیرماه) به همت رایزنی فرهنگی ایران در یکصدو هفدهمین کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین در شهر مانیل برگزار شد.

جلوه‌گری آیات قرآن در اجلاس اسقف‌های فیلیپین+عکسرایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به ایکنا اعلام کرد: همزمان با برگزاری یکصدو هفدهمین کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین(مهمترین اجتماع اسقف‌های کاتولیک فیلیپین) در شهر مانیل نمایشگاه خوشنویسی قرآنی با موضوع گفتگوی ادیان با آثاری از «تندیس تقوی»، رئیس انجمن خوشنویسان مانیل و معاون انجمن زنان فرهیخته ایران و فیلیپین امروز(16 تیرماه) در محل برگزاری این اجلاس برگزار شد.

این نمایشگاه که به همت رایزنی فرهنگی و با همکاری سازمان کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین و انجمن خوشنویسان شعبه مانیل  برگزار شد، توسط کاردینال آنتونیو تاگله(Antonio Tagle) سر اسقف مانیل و رئیس اداره خیریه واتیکان – یکی از پنج کاردینال مشاور در امور دینی و الهیات پاپ فرانسیس و رئیس کل امور معنوی و الهیات قاره آسیا در واتیکان، کاردینال رومولو وایس (Romulo Valles)؛ رئیس سازمان کنفرانس کاتولیک‌های فیلیپین و سر اسقف شهر داوائو و و حجت الاسلام اکبری رئیس جامعه المصطفی  شعبه مانیل افتتاح شد.

نمایشگاه مانیل آثار هنری خوشنویسی نستعلیق تندیس تقوی شامل 16 تابلو با موضوعات مشترکات کتاب آسمانی از جمله هشت آیه مشابه در کتب آسمانی قرآن، انجیل و تورات و همچنین سوره حضرت مریم(س) را در سالن ساختمان‌ سازمان کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین در معرض دید عموم قرار داد.

در این مراسم محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین طی سخنانی بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره گفتگوی بین ادیان را برای حضار قرائت کرد و گفت: زیبایی و هنر از منظر ادیان همواره جلوه‌ای از زیبایی ذات خداوند بوده است که تصور آن در بهشت متجلی می‌گردد و این جوهر مشترک همه ادیان است که برای معنادار بودن زندگی و هدفمند بودن آن ارزش قائلند. با تقویت چنین دیدگاهی به زندگی زیبا همراه با آرامش و صلح در کنار خانواده‌ها ‌دین میتواند نقش بسیار مهمی در فرارفتن از تضادهای مادی جهان معاصر داشته باشد و راه هموارتری برای حل بحران‌های جهان معاصر پیش پای پیروان ادیان بگذارد.

وی افزود: ادیان با صدای بلند اعلام می‌کنند که درگیری‌های خشونت‌بار دینی با ماهیت صلح‌آمیز ادیان سازگار نیست و بازگشت به رسالت اصلی دین که نجات بشر است، باید با گفتگوهای سازنده برای همگان مشخص شود. امیدواریم با برگزاری گفتگو بین ادیان مختلف و روشنگری برای تمام ملت‌ها، اقوام و ادیان، دین در جایگاه مهربان خود قرار گیرد و صلح جهانی و آرامش و آسایش در میان خانواده‌ها در سایه دین گسترش یابد.

همچنین کاردینال رومولو وایز Romulo Valles رئیس سازمان کنفرانس کاتولیک‌های فیلیپین نیز پیامی به شرح ذیل برای حضار قرائت کرد:

برادران و خواهران

آرامش بر همه شما باد!

اسقف‌های فیلیپین بسیار مسرورند که مردم ایران به مناسبت برگزاری یکصد و هفدهمین نشست مجمع عمومی کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فیلیپین از طریق رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در مانیل نسبت به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی گفتگوی میان ادیان اقدام می‌نمایند.

ما بسیار مفتخریم که در زمان بر گزاری این نمایشگاه هدایای خوشنویسی‌شده که به ابتکار سفارت ایران تهیه شده اند با حضور شخص هنرمند خوشنویس سرکار خانم دکتر تندیس تقوی به کنفرانس اسقف‌های فیلیپین اهدا می‌شود.

ما امیدواریم که این اقدام سخاوتمندانه مردم ایران عاملی در راستای گسترش گفتگو و درک یکدیگر و برقراری آرامش میان ما و برادران و خواهران مسلمان به ویژه پیروان اسلام شیعه شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha