افتتاح نخستین مهدکودک مسیحی اسلامی در آلمان
کد خبر: 3734941
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

افتتاح نخستین مهدکودک مسیحی اسلامی در آلمان

گروه بین‌الملل – نخستین مهدکودک مسیحی - اسلامی در شهر گیفهورن در ایالت «نیدرزاکسن» آلمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا؛ این مهدکودک از ابتدای ماه اگوست، پذیرای پانزده کودک است.بنا به گفته مسئولان مهدکودک، یک سوم از کودکان این مرکز، مسلمان هستند. یک سوم مسیحی و سایر کودکان این مهدکودک از خانواده‌های بی‌دین هستند.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از «آبندبلات» اعلام کرد: این مهدکودک به گفته موسسان آن در سراسر آلمان منحصر به فرد خواهد بود. لیندا مینکوس، مدیر این مهدکودک در مراسم افتتاحیه گفت: «واقعیت این است که اولویت ما امور مذهبی است و از این نظر ما با سایر مهدکودک‌ها فرق داریم.»

پس از دو سال برنامه‌ریزی‌ و تلاش‌، در مجموع ۱۵ کودک مسلمان، مسیحی یا غیرمذهبی از ماه اگوست به مهدکودک «کودکان ابراهیم» می‌آیند. در میان آموزش‌های مختلفی که در این مهدکودک برای کودکان وجود دارد، به کودکان یک تا پنج سال یاد خواهند داد که چرا آنها کریسمس، عید پاک یا ماه رمضان را جشن می‌گیرند و اینکه چرا برای سایر افراد این روزها مهم نیستند. غذا در این مرکز حلال است و بر اساس قوانین اسلامی تهیه می‌شود.

همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، باورهای مهم هر دو دین، در مهدکودک آموزش داده می‌شود تا کودکان بتوانند با هر دو فرهنگ آشنا شوند. این پروژه توسط مسجد دیتیب در گیفهورن، جامعه کاتولیک سنت آلفرد و مؤسسه خیریه دیاکونی(موسسه خیریه پروتستان‌ها در آلمان) حمایت می‌شود.

انتهای پیام

captcha