استقبال زائران حج از نمایشگاه قرآن مدینه
کد خبر: 3735120
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

استقبال زائران حج از نمایشگاه قرآن مدینه

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاه قرآن مدینه منوره که در مجاورت بخش غربی مسجد نبوی قرار گرفته، امسال نیز همچون سال‌های گذشته روزانه میزبان بسیاری از زائران بیت‎الله الحرام است.

به گزاش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب الیوم؛ زائران کشورهای مختلف جهان در حال سفر به سرزمین وحی برای ادای مناسک حج امسال هستند.

در همین راستا، نمایشگاه قرآن مدینه منوره که در مجاورت بخش غربی مسجدالاقصی قرار دارد، روزانه میزبان زائرانی از کشورهای مختلف جهان است که از آثار و نسخه‌های قرآنی این موزه بازدید می‌کنند. 

رجاء بن عایش جهنی، مدیر نمایشگاه قرآن مدینه در این باره توضیح داد: این نمایشگاه شامل نسخه‌های خطی و دست‌نویس قرآن، تابلوهای خوشنویسی آیات و ..است که با هدف آشنایی بازدیدکنندگان، اطلاعات مربوط به این آثار به زبان‎های انگلیسی، اردو، فرانسوی، اندونزیایی، ترکی و هوسا ترجمه شده است.

وی با اشاره به که نمایشگاه شامل چند سالن است که در آن‌ها کلیپ‌های کوتاهی از همه محتویات نمایشگاه پخش می‌شود، تصریح کرد: مراحل نزول قرآن کریم، عظمت قرآن، فضایل برخی آیات و سوره‌های قرآن و جنبه‎های اعجاز آن، مسئله جمع‌آوری قرآن کریم و ترتیب آن از زمان پیامبر اسلام(ص) تاکنون، مسئله نظارت و محافظت از نص قرآن کریم در برابر اشتباه و تحریف از جمله مواردی است که در این نمایشگاه به آن پرداخته شده است.

جهنی همچنین، از نمایش نفیس‌ترین نسخ خطی قرآن کریم مربوط به دوران‌های مختلف و پرده کعبه که 140 سال پیش دوخته شده است، در این نمایشگاه خبرداد.

 وی در ادامه افزود: نمایشگاه بخش فروشگاه هدایای یادگاری نیز دارد، که محصولاتی در آن عرضه می‌شود و بازدیدکنندگان می‎توانند آنها را به عنوان یادگاری از طریق درگاه اینترنتی خاص نمایشگاه در اینترنت خریداری کنند.

 انتهای پیام

captcha